اتفاقات مشکوک در نزدیک تایوان با حضور ناو هواپیمابر چینی

تایوان از حضور ناو هواپیمابر چینی در تنگه تایوان خبر داد.

اتفاقات مشکوک در نزدیک تایوان با حضور ناو هواپیمابر چینی

به گزارش ممتاز نیوز، وزارت دفاع تایوان ساعاتی پیش از گفتگوی تلفنی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با شی جین پینگ، همتای چینی‌اش، از حضور یک ناو هواپیمابر چینی در نزدیکی آب‌های ساحلی‌ در غرب این جزیره خبر داد.

در بیانیه وزارت دفاع آمده است که یک ناو هواپیمابر چینی روز جمعه از تنگه تایوان که این جزیره را از سرزمین اصلی چین جدا می‌کند، عبور کرده است.

خبرگزاری فرانسه با انتشار گزارشی در این خصوص یادآور شد که پیام کوتاهی را در تایید این موضوع از سوی وزارت دفاع تایوان دریافت کرده است.

دراین پیام ضمن تایید این نکته که ناو هواپیمابر شاندونگِ چین مسیر تنگه تایوان را طی کرده و از آن خارج شده، آمده است: «ما تاکید می‌کنیم که در وضعیت هشدار قرار گرفته‌ایم و لذا از این پس همه ناوهای هواپیمابر و کشتی‌های جنگی ارتش آزادیبخش خلق چین که در مجاورت تنگه تایوان تردد ‌کنند را رصد می‌کنیم.»

این خبر در حالی منتشر می‌شود که چندی است نگرانی‌ها نسبت به احتمال یک تهاجم نظامی از سوی چین علیه تایوان پس از حمله نظامی روسیه به خاک اوکراین بالا گرفته و این موضوع بر حساسیت بالقوه تنگه تایوان و امنیت آن افزوده است.

پکن تایوان را که جزیره‌ای دموکراتیک و خودمختار است بخشی از قلمرو خود می داند و بارها اعلام کرده است که روزی در صورت لزوم آن را به زور پس خواهد گرفت.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.