اتهام به شریک چینی برای کپی محصولات فولکس

شرکت فولکس واگن تایید کرد که در حال بررسی اتهامات وارد به شرکت چینی FAW در زمینه تقلید و کپی غیر قانونی از حداقل چهار پتنت خود می باشد. این درحالیست که فولکس اولین شریک خارجی شرکت FAW نیز محسوب می شود. فولکس اعلام کرده که همکاری با FAW تا تحقیقات بیشتر روی این پرونده بدون تغییر خواهد ماند.

فولکس واگن شانگهای

فولکس واگن شانگهای

شرکت FAW چین یک کپی از قطعه مرتبط با پتنت مربوط به موتور EA111 و گیربکس MQ200 را که در مدل چینی بستورن B50 بدون اجازه فولکس واگن مورد استفاده قرار گرفته اند را نام برده است. این خودرو که به روسیه صادر می شود، در این بازار ممکن است به فروش فولکس نیز صدمه بزند. بستورن B50 در ایران هم توسط گروه بهمن رونمایی شده و قرار به مونتاژ آن با قیمتی بین ۳۰ تا ۳۵ میلیون است.
بازار چین برای فولکس بسیار حیاتیست. جاییکه این شرکت با مشارکت شرکت چینی SAIC در شانگهای، به فروش ۱٫۳ میلیون دستگاه خودرو معادل تقریبی یک سوم فروش جهانی فولکس اقدام کرده است. در سوی دیگر هم FAW با فروشی نزدیک به ۲ میلیون و چهارصد هزار دستگاه انواع خودرو، می تواند در آینده خطرات بیشتری برای بازار فولکس واگن ایجاد کند.

بستورن B50

بستورن B50

خودروسازان چینی بارها به استفاده بدون اجازه و کپی تکنولوژی های شرکتهای بزرگ متهم شده اند. مثلا در سال ۲۰۰۷فیات از گریت وال بابت کپی محصول پاندای خود شکایت کرد. همان ساب، بنز و بی ام دابلیو از شرکت Shuanhuan بابت کپی کردن محصولات X5 و اسمارت Fortwo شکایت کردند. خودروسازان چینی از حق اختراع و مالکیت معنوی تکنولوژی های روز رنج می برند. این کشور تنها ۲ درصد از حق اختراعات ثبت شده سالانه جهان را بخود اختصاص داده است. فقدان تحقیق و توسعه R&D قوی نیز مشکل دیگر خودروسازهای چینی است. FAW اعلام کرده که تا سال ۲۰۲۴ بیش از ۱٫۶ میلیارد دلار صرف توسعه مدلهای جدید خود خواهد کرد.

خودروهای چینی اخبار

فیسبوک


مجله پدال

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.