اتهام جدیدی که طارق الهاشمی به مالکی زد

طارق الهاشمی با طرح ادعاهای جدیدی، مقام‌های عراقی از جمله نخست وزیر این کشور را به کمک نظامی به دولت سوریه متهم کرد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم سابع، طارق الهاشمی که معاون رئیس جمهوری عراق بود،‌ طی اظهاراتی مدعی شد که نوری المالکی، نخست وزیر عراق با اعزام شبه نظامیان عراقی به سوریه به نظام این کشور در سرکوب مخالفان کمک می‌کند.
وی در گفت‌وگوی مطبوعاتی خود با روزنامه حریت ترکیه عنوان داشت: دولت عراق همه ابزارهای لازم برای حمایت از نظام سوریه را در اختیار این کشور قرار می‌دهد. چنانکه المالکی با اعزام نیروهای نظامی و شبه نظامیان عراقی از بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در سرکوب مخالفان سوری حمایت می‌کند.
الهاشمی عنوان داشت: عراق امروز به پل و گذرگاهی برای حمایت از نظام سوریه تبدیل شده است و برخی بانک‌های عراقی با ارسال کمک‌های مالی به دولت سوریه از این کشور حمایت می‌کنند و دولت عراق نیز از با ارسال ذخایر جنگی و اعزام شبه نظامیان به حمایت از دولت سوریه ادامه می‌دهد.
وی در ادامه اظهارات خود به حملات پیاپی حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) به این کشور اشاره کرده و عنوان داشت: افزایش حملات اخیر پ.ک.ک علیه ارتش ترکیه در حقیقت تاوانی است که دولت آنکارا به خاطر حمایتش از ملت سوریه پرداخت می‌کند.
الهاشمی در پایان تاکید کرد: من معتقدم پ.ک.ک که در حقیقت اهرم فشار بشار اسد علیه ترکیه به شمار می‌رود حملات خود را علیه ارتش ترکیه به خاطر حمایت‌های این ارتش از ملت سوریه، افزایش خواهد داد.
۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.