اتهام رشوه‌گیری هاولانژ و تکسیرا اثبات شد

به نقل از روزنامه نویه زورخرسایتونگ، دادگاهی در شهر زوریخ، روز گذشته به همین خاطر اعلام کرد ژائو هاوالانژ و ریکاردو تکسیرا، هر دو از کشور برزیل رشوه گرفته‌اند.

مطابق تحقیقات مفصل این دادگاه، هاولانژ ۹۶ ساله که در سال‌های ۱۹۷۴ تا ۱۹۹۸ ریاست فیفا را برعهده داشت، در سال ۱۹۹۷ رقمی معادل ۱٫۵ میلیون فرانک سوئیس (۱٫۲۵ میلیون یورو) از شرکت آی.اس.ال که آژانس بازاریابی فدراسیون جهانی فوتبال بوده و اکنون ورشکست شده، به عنوان رشوه دریافت کرده است.

همچنین تکسیرا که در گذشته یکی از معاونین فیفا بود و ابتدای سال جاری از پست ریاست فدراسیون فوتبال برزیل پس از ۱۳ سال کناره گیری کرد، در سال های ۱۹۹۲ و ۱۹۹۷ رقمی برابر با ۱۲٫۷ میلیون فرانک سوئیس(حدود ۱۰٫۵ میلیون یورو) از منابع مختلف رشوه گرفته است.

این دادگاه نتایج تحقیق خود را برای اطلاع رسانه‌های جهان روز گذشته به همین منظور اعلام کرد. اما مقام‌های فدراسیون جهانی واکنشی جدی از خود نشان ندادند.

سپ بلاتر، رئیس سوئیسی فیفا اظهار داشت در جریان این رشوه گیری‌ها از قبل بوده است. وی گفت: نمی‌توان کتمان کرد در گذشته برخی از مقام‌های فیفا مبالغی را به عنوان رشوه دریافت کرده اند.

وی افزود: کاری که دادگاه با تحقیقات مفصل و گسترده خود انجام داده ، بطور دقیق همان خواسته فیفا است که از ابتدای سال ۲۰۱۱ در حال دنبال کردن است تا مشخص شود چه کسانی با دریافت رشوه دچار خطا شده اند.

این اتفاق در حالی روی می‌دهد که در سال ۲۰۱۰ نیز دادگاه شهر «سوگ» سوئیس نتایج تحقیقات خود در مورد رشوه خواری دو تن از مقام‌های سابق فیفا را اعلام کرد که توجه رسانه ها و فوتبال دوستان را در سراسر جهان به همراه داشت.


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.