اتکای مردم به قانون، فرصت ارتکاب جرم را از چنگ مجرمان می گیرد

۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فرهنگ سازی در فضای سایبری باید به نحوی صورت گیرد که مردم خودشان با پایبندی به قانون، فرصت ارتکاب جرم را از مجرمان بگیرند.

به گزارش تفسیری خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران‌، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا مهندس مهدی غیاثی مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در خصوص استفاده صحیح از فضای سایبری توسط کاربران همه نهادها و ارگان ها موظفند که با اطلاع رسانی به موقع و فرهنگ سازی، جلوی آسیب هایی که در این فضا اشخاص را تهدید می نمایند، بگیرند.
وی افزود: فرهنگ سازی در فضای سایبری باید به نحوی صورت گیرد که مردم خودشان با پایبندی به قانون، فرصت ارتکاب جرم را از مجرمان بگیرند.
مهندس غیاثی اذعان نمود: بهره گیری اشخاص متخصص در زمینه پیشگیری از جرم، مشارکت پلیس فتا با سازمان های مردم نهاد و نهادهای آموزشی و پرورشی،‌با هدف نهادینه نمودن فرهنگ استفاده از فضای تولید و تبادل اطلاعات، نقش چشمگیری در زمینه کاهش وقوع جرایم در فضای سایبری داشته است.
مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطر نشان نمود: مسئولیت اصلی ما در فضای سایبری این است که پیش از ارتکاب جرم، اشخاص ضمن آشنایی با فن آوری های روز در این فضا از تهدیدات آن آگاهی یافته و آموزش های کافی را ببینند و بهتر آن است در این خصوص فرهنگ سازی از مدارس آغاز شود.
رئیس گروه مشاوران جوان در خاتمه از تعامل تنگاتنگ وزارت ارتباطات و اطلاعات با پلیس فتا ناجا خبر داد و گفت: هدف از این نشست ها قوی نمودن زیرساخت های فرهنگی در استفاده از فضای تولید و تبادل اطلاعات و کوتاه نمودن دست اشخاص سودجو و کلاهبردار از فضای سایبری است./ز


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.