نرخ اجاره پارکینگ در تهران ماهانه چند تومان است؟ (فروردین ۱۴۰۳)

اجاره پارکینگ در تهران بین ۵۰۰ هزار تا ۱٫۵ میلیون تومان

پارکینگ‌های اجاره‌ای در بازار مسکن هر منطقه و ساختمان‌هایی که تعداد واحدهای مسکونی در آنها از تعداد پارکینگ بیشتر است از یک بازه قیمتی برخوردار می باشند که کمترین و بیشترین نرخ‌های اجاره بر اساس توافق طرفین محاسبه شده و اعمال می‌شود.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به همین خاطر هیچ فرمولی برای محاسبه اجاره بهای پارکینگ در بازار مسکن وجود ندارد و کلیه بنگاهداران مسکن معتقدند می باشند که نرخ اجاره پارکینگ به صورت توافقی بین مالک و متقاضی تعیین می‌شود.

تنها قانونی که در اجاره پارکینگ به چشم می‌خورد، عدم عرضه پارکینگ به متقاضی خارج از سکنه آپارتمان است؛ چراکه ممکن است امنیت ساختمان به خطر بیفتد.

به نوشته ممتازنیوز، هیچ مالکی اجازه اجاره پارکینگ به غیر از ساکنان همان آپارتمان را ندارد به همین سبب پارکینگ‌های اجاره‌ای در بنگاه‌های املاک عرضه نمی‌شوند، بلکه در داخل آپارتمان تصمیم اجاره فلان پارکینگ اعلام می‌شود تا ساکنانی که واحدشان از پارکینگ برخوردار نیست یا به پارکینگ بیشتری احتیاج دارند برای اجاره آن اقدام کنند.

عده‌ای از بنگاهداران درباره پیشنهاد نرخ‌های اجاره غیرمعقول اظهار کردند: بعضی از مالکان پارکینگ‌های خود را با قیمت‌های آنچنانی برای اجاره به متقاضی پیشنهاد می‌کنند و اگر متقاضی احتیاج ضروری به آن داشته باشد به طور یقین آن را اجاره خواهد کرد.

برای مثال مشاور املاکی در منطقه فرمانیه عنوان کرد: مالکی در خیابان سنبل اجاره یک سال پارکینگ استیجاری خود را ۲۴ میلیون تومان یعنی ۲ میلیون تومان برای اجاره هر ماه تعیین کرده است اگرچه ارزش اجاره ماهانه واحد مذکور بطور حدودی بین ۲۰ میلیون و ۲۵ میلیون تومان بود اما یک متقاضی به سبب نیازش آن را با نرخ بیشتری اجاره کرد.

مبلغی که اکثر بنگاهداران مسکن بر اساس نقل قول مالکان برای اجاره بهای ماهانه پارکینگ در نوار جنوبی تهران اعلام می‌کنند بین ۵۰۰ هزار تا ۱ میلیون تومان است.

البته مشاوران املاک تاکید می‌کنند: نرخ‌های اجاره پارکینگ چه به میزان اندک، یا به بالاترین پیشنهاد بر حسب توافق تعیین می‌شود و از سوی دیگر آنها معتقد می باشند که اجاره بهای پارکینگ همچون اجاره بهای واحدهای مسکونی که سطح کیفیت منطقه در آن تاثیر گذار است، قیمت گذاری می‌شود. بنابراین بیشترین نرخ اجاره پارکینگ در مناطق شمال تهران اعلام می‌شود. همچنین میانگین نرخ اجاره پارکینگ در مناطق مرکزی تهران ماهانه بین ۵۰۰ هزار تا ۱٫۵ میلیون تومان است.

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. علی:

    امروزه در ازای ماهانه پنجاه هزار تومن فحش دادن به کسی هم مقرون به صرفه نیست… محتوای این سایت بیشتر مثل یک سری جوک مزخرفه…

    • وحید:

      یک سری از مردم عادت به مفتخوری دارند وگرنه هر چیزی یک قیمت مشخصی دارد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.