اجرای اخذ عوارض برای کالاهای صادراتی و وارداتی

۲۸ آبان ،

مدیرکل دفتر صادرات گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: بخشنامه اخذ عوارض برای ۳۴ قلم کالای عوارضی و ۳۹ قلم کالاهای صادراتی از دیروز اجرا می شود.

به گزارش تفسیری خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، حسن علیدوستی در خصوص عوارض صادراتی گفت: با توجه به مصوبه هیئت وزیران مبنی بر اینکه کالاهایی که با ارز مرجع وارد کشور شدند سازمان حمایت برای کنترل واردات و صادرات متولی در مرحله اول ۵۲ قلم کالا را ممنوع اعلام کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر با اعمال تغییرات ۵۲ قلم کالا به ۳۹ قلم کالای ممنوع و ۳۴ قلم کالای عوارضی تغییر پیدا کرد و تنها با ذکرشمار و تعرفه کالا از گمرک ترخیص خواهد شد.

علیدوستی با تاکید بر اینکه بخشنامه اخذ عوارض از دیروز عملیاتی شده است افزود: عمدتا تمرکز بر کالاهایی از مواد اولیه کالاهای وارداتی تولید شدند و با ارز مرجع وارد کشور شده و با توجه به تفاوت نرخ در ارز مرجع و ارز آزاد تصمیم از سوی دولت اتخاذ شده و تمرکز روی کالاهای اساسی کشور است.

مدیرکل دفتر صادرات گمرک جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: گندم، آرد گندم، شکر، کنجاله و ذرت جز کالاهای ممنوعه و پتروشیمی و کالاهای تولید شده از مواد اولیه وارداتی که با  ارز مرجع وارد شدند عوارض تعلق می گیرد./س


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.