اجرای برنامه‌های ویژه دفتر امور زنان و خانواده جمعیت هلال احمر در دهه کرامت

همزمان با روز ملی دختران و آغاز دهه کرامت، دفتر امور زنان و خانواده جمعیت هلال احمر در راستای پیوند و همدلی با دختران آسیب دیده زلزله استان آذربایجان شرقی، طیف وسیعی از برنامه‌های ویژه حمایتی و فرهنگی را در سطح مراکز استان‌ها و شعب جمعیت سراسر کشور اجرا کرد.

به گزارش سرویس «زنان» ایسنا، فرح ناز رافع با اشاره به طراحی برنامه‌های خاص متناسب با عناوین روزنگار دهه کرامت، افزود: دفتر امور زنان و خانواده جمعیت سعی بر آن داشت تا به دور از مناسبت زدگی، ابلاغ برنامه‌های متنوع، سیره بانوی بزرگوار اسلام حضرت معصومه (س) را در میان بانوان، همسران و فرزندان اناث شاغل در جمعیت و همچنین اعضای فعال جوان داوطلب و امدادگر جمعیت اشاعه دهد.

رییس سازمان داوطلبان و مشاور ریاست در امور زنان و خانواده جمعیت هلال احمر تصریح کرد: اطلاع رسانی برنامه‌ها و ارسال پیامک تبریک،‌ برپایی جشنواره غذا به نفع دختران آسیب دیده از زلزله اخیر آذربایجان شرقی،‌ تجلیل از دختران فعال در امر جمع آوری کمک‌های مردمی در حادثه مذکور، برگزاری اردوهای تفریحی – زیارتی، برگزاری مسابقه وبلاگ نویسی، کارگاه آموزشی در باب الگوگیری و شناخت ابعاد وجودی حضرت معصومه (س) و حضرت ثامن الائمه (ع)، مسابقه فرهنگی از کرامت تا کرامت و همچنین جشن ملی همزمان با ولادت با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) از جمله برنامه‌های ویژه‌ای بود که در سراسر کشور به اجرا درآمد.

وی گفت: آشنایی دختران هلال احمر با سیره حضرت معصومه (س) و حضرت امام رضا (ع)،‌اعلام همدردی و همدلی و ایجاد روحیه امید و زندگی با دختران جوان استان آذربایجان شرقی و نهادینه کردن فرهنگ نوع دوستی در بین دختران و نیز ارتقاء بینش دینی، آگاهی‌های اعتقادی زنان و دختران عضو جمعیت هلال احمر از جمله اهدافی است که برای برنامه‌های فوق تعریف شده است.

توانمندی‌های بانوان داوطلب امدادگر در هفته دفاع مقدس معرفی شد

دفتر امور زنان و خانواده جمعیت هلال احمر همچنین اقدام به معرفی دستاوردها و خدمات ایثارگرانه بانوان داوطلب امدادگر و شهید در دوران هشت سال دفاع مقدس در سراسر کشور کرد.

رافع اظهار داشت: برنامه‌های گسترده‌ای توسط دفتر امور زنان و خانواده جمعیت در راستای شعار امسال هفته دفاع مقدس مبنی بر چگونه با فرهنگ شهیدان به جنگ تحریم‌ها برویم در جمعیت استان‌ها و شعب کشور به اجرا درآمد.

رییس سازمان داوطلبان و مشاور ریاست در امور زنان و خانواده جمعیت افزود: محوریت این برنامه‌ها همسو با نیل به اهدافی همچون معرفی افتخارات دوران دفاع مقدس به عنوان نماد و الگوی مقاومت، ایثار و شهادت به نسل امروز،‌ تقویت فضای معنوی و اخلاقی بین اعضا، داوطلبان و امدادگران با تاسی از معنویت جبهه‌ها و آشنایی با زندگی شهدا علی الخصوص شهدای امداد گر و دستاوردهای دفاع مقدس و ارتباط آن با پیشرفت توانمندی‌های انقلاب اسلامی طراحی و به اجرا درآمد.

وی افزود: برگزاری اردوی فرهنگی – تفریحی به همراه نقاشی خیابانی، مسابقات فرهنگی، مسابقه وبلاگ نویسی،‌ کارگاه آموزشی تبیین نقش زنان در ولایت پذیری در دوران دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی زنان با رویکرد اقتصاد مقاومتی،‌ برپایی نمایشگاهی از فعالیت‌های خواهران در ستادهای پشتیبانی و امدادی جنگ از برنامه‌های اجرا شده برای ایام مذکور بود.

به گزارش ایسنا، به علاوه می‌توان در همین راستا به اهدای کتاب «پایی که جا ماند» به عنوان کتاب منتخب هفته دفاع مقدس به کارکنان جوان جمعیت و برگزاری همایش پیاده روی و کوه پیمایی، مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس و بازدید از واحدهای تولیدی اداره شوند توسط مدیران زن اشاره کرد.

بر این اساس، طبق گزارشات واصله از سوی استان‌ها، این برنامه‌ها با اقبال عمومی همراه شد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.