اجرای سیاست های “اصل ۴۴” متوقف نمی شود

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

نایب رئیس کمیسیون تولید و اصل ۴۴ مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی متوقف نشده است و دولت یازدهم تلاش می کند روش های اجرایی را متحول کند.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی ممتاز نیوز، اسماعیل جلیلی گفت: حضور پررنگ شبه دولتی در جذب تصدی های واگذاری اصل ۴۴ سبب شده است دولت روحانی این رویکرد را تغییر دهد و حتماً با روش های جدید اجرایی خواهد شد و نمی توان قانون را متوقف کرد.

وی افزود: هدف و پیام اصلی قانون اصل ۴۴ – واگذاری تصدی ها به بخش خصوصی واقعی و تعاونی است نه  این که نهادهای عمومی و شبه دولتی ها آنها را خریداری کنند.

جلیلی تصریح کرد: توانمند سازی بخش خصوصی از اهداف سیاست های اصل ۴۴ است و تاکنون در اجرای این سیاست ۹۰ هزار میلیارد تومان واگذار شده که سهم بخش خصوصی واقعی اندک است.

وی گفت: واگذاری ها باید واقعی باشد و اگر دولت می خواهد ایرادها را برطرف کند مجلس آماده همکاری است مانند حذف واگذاری شرکت مهاب قدس و توقف هلدینگ خلیج فارس و چند شرکت دیگر.

وی گفت: واگذاری به بخش خصوصی واقعی، تنها یک بخش از بسته کامل سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی است که امیدواریم دولت یازدهم همه بخش های آن را اجرایی کند و باید حرکت جدید و کاملی آغاز شود.

وی اظهار داشت: افزایش پویایی، چابکی، بهره وری، رشد پایدار اقتصادی، کاهش تصدی گری دولت و توانمند سازی بخش خصوصی از اهداف این سیاست هاست و باید تحقق یابد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.