اجرای طرح انتقال گاز از خلیج‌فارس به خزر

جام جم آنلاین: معاون وزیر نفت با اشاره به افتتاح ۵ تاسیسات جدید انتقال گاز درسالجاری از افزایش ۱۰ درصدی ظرفیت انتقال گاز ایران خبر داد و اعلام کرد: با افتتاح خط لوله گاز لوشان-رشت، امکان انتقال گاز پارس جنوبی به‌حاشیه دریای خزر فراهم می‌شود.

“جواد اوجی” درباره آخرین وضعیت طرحهای افزایش ظرفیت انتقال گاز طبیعی ایران تا پیش از فرا رسیدن زمستان، گفت: در حال حاضر آخرین مراحل ساخت، پیش راه اندازی و راه اندازی ۵ تاسیسات تقویت فشار گاز در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز با اعلام اینکه امسال ۵ ایستگاه تقویت فشار گاز پارچین، سمنان، بیجار، همدان و یک ایستگاه تقویت فشار گاز دیگر در مدار بهره برداری قرار می گیرد، تصریح کرد: حجم سرمایه گذاری هر یک از این تاسیسات تقویت فشار گاز بیش از ۷۵ میلیون یورو ارزیابی می شود.
 
معاون وزیر نفت همچنین از افتتاح خط لوله سوم انتقال گاز لوشان به رشت در شمال ایران در شهریور ماه سالجاری خبر داد و افزود: با تکمیل و راه اندازی این بخش از خط لوله، امکان ارسال گاز طبیعی تولیدی فازهای پارس جنوبی به استان های حاشیه دریای خزر به طور مستقیم فراهم می شود.
 
این مقام مسئول وسعت خط لوله گاز لوشان تا رشت را بیش از ۸۰ کیلومتر عنوان کرد و افزود: با بهره برداری این قطعه از خط لوله سوم سراسری، استان گیلان و استان‌های همجوار آن  همچون گلستان و مازندراندر تامین گاز کمبودی نخواهند داشت.
 
این عضو هیات مدیره شرکت ملی گاز با اشاره به لوپ تمامی خطوط لوله انتقال گاز طبیعی کشور، تصریح کرد: با احداث خط طلوله و لوپ شدن شبکه ملی گاز، ظرفیت انتقال گاز طبیعی ایران تا پیش از زمستان امسال بین ۵ تا ۱۰ درصد افزایش می‌یابد.
 
به گفته مدیرعامل شرکت ملی گاز، لوپ شدن شبکه ملی گاز منجر به افزایش پایداری شبکه انتقال و توزیع گاز ایران به ویژه در زمستان سالجاری خواهد شد.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.