اجرای طرح توزیع کالاهای یارانه‌ای گامی در راستای اجرای فاز دوم هدفمندی است

۳۰م دیماه ،

عضو کمیسیون اقتصادی گفت: اجرای طرح توزیع کالاهای یارانه‌ای بین دهک‌های پایین از سوی دولت می‌تواند گامی در راستای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها باشد.

رحیم زارع نماینده آباده و خرم‌بید در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به جلسات مشترک در رابطه با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و طرح اعطای یارانه به دهک‌های پایین گفت: اجرای طرح توزیع کالاهای یارانه‌ای بین دهک‌های پایین از سوی دولت می‌تواند حرکتی در راستای عدالت باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه در شرایط خاص اقتصادی فشار اکثرا بر روی قشر کم درآمد جامعه است این اقدام می‌تواند در کم کردن فشار اقتصادی در اقشار کم درآمد جامعه کارآمد باشد.

زارع با اشاره به مسئله هدفمندی یارانه‌ها گفت: یکی از عیوب اجرایی در فاز اول هدفمندی یارانه ها این بود که به صورت یکسان تمام اقشار جامعه را در بر می‌گرفت به همین دلیل اثر بخشی طرح هدفمندی یارانه‌ها کاهش پیدا کرد و سبب ایجاد فشار بر منابع عمومی بودجه در دولت شد.

این عضو کمیسیون اقتصادی در پایان خاطر نشان کرد: با این که هنوز دولت در مورد اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها طرحی ارائه نکرده و مجلس نیز از اجرای این طرح تا پایان سال ممانعت به عمل آورده اما توزیع کالاهای یارانه‌ای در بین دهک‌های پایین و اقشار کم درآمد می‌توان گامی در راستای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها باشد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.