اجرای طرح مایه کوبی تب برفکی دامهای سنگین در قوچان

 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قوچان از انجام مرحله دوم طرح واکسیناسیون تب برفکی امسال، بصورت رایگان در شهرستان قوچان خبر داد .

به گزارش ایانا دکتر محمد سیاح گفت : به طرح مایه کوبی تب برفکی گاوی با بسیج امکانات بخش دولتی و با استفاده از توان بخشی خصوصی به شکل رایگان از مورخه ۱۸/۰۶/۹۱ شروع و تا ۱۵ روز کاری ادامه دارد.

وی خاطر نشان کرد : برای جلب همکاری صاحبان دام ، نسبت به اطلاع رسانی شروع عملیات با نصب اطلاعیه ،پیامک و همچنین چاپ، تکثیر و توزیع اطلاعیه بهداشتی در حال انجام می باشد.

سیاح تصریح کرد: پیش بینی می شود که در این عملیات بیشتر از ۳۰۰۰ راس دام گاو و گوساله از سن ۵/۲ ماهگی به بالا در تمام درواحدهای صنعتی که شامل یک چهارم درصدجمعیت دامی شهرستان می شود تحت پوشش واکسیناسیون تب برفکی قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: این بیماری یکی از مسری‎ترین بیماریهای ویروسی دامهای زوج سم می‎باشد و از دامداراران خواست درصورت مشاهده هرگونه تب شدید، تاول در محوطه دهان و سطح پستان، لنگش، کاهش تولید شیر، کاهش وزن، سقط جنین و تلفات در در دامهای جوان سریعا به اکیپهای دامپزشکی اطلاع داده شود.

سیاح گفت : با رعایت موازین بهداشتی و قرنطینه ای از تردد بی مورد افراد متفرقه وکسانی که اقدام به خرید و فروش دام می کنند به دامداریها خودداری نمایند و خودروهای حمل شیر، خوراک دام، علوفه و… با فرمالین یا سود ۲ درصد ضدعفونی گردند.

دام و طیور

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.