اجرای طرح پزشک خانواده در سراسر کشور

جام جم آنلاین: معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه طرح پزشک خانواده حدود چهار تا پنج سال است که در سطح روستاهای کشور اجرا می شود، گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، نظام ارجاع تا پایان امسال در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

سید حسن امامی رضوی امروز پنجشنبه در مراسم افتتاحیه مجتمع کنترل اختلالات رشد، تکامل و ناهنجاری های زمان تولد با بیان مطلب فوق، افزود: خوشبختانه در طول سالیان گذشته با تلاش دست اندکاران نظام سلامت، موفقیت های خوبی را در این حوزه شاهد بوده ایم که نمونه آن ارتقای شاخص های سلامت است.

وی با یادآوری اینکه در طول سال های گذشته بیماری های واگیردار در کشور، کنترل، حذف یا ریشه کن شده است، گفت: باید تلاش شود تا بیمارهای غیرواگیردار نیز در جامعه کنترل شود که این امر با تغییر سبک زندگی و تغییر رژیم غذایی ممکن است.

امامی رضوی با بیان اینکه شاخص های مرگ و میر به ویژه مرگ و میر کودکان در سال های گذشته پیشرفت خوبی داشته است، افزود: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی شاخص مرگ و میر نوزدان زیر پنج سال، ۱۴۰ در هزار نفر بود که امروزه به ۳۰ در هزار نفر کاهش یافته است.

وی یکی از برنامه های وزارت بهداشت برای ارتقای بیش از پیش شاخص های سلامت را پیشگیری خواند و گفت: در همین راستا وزارت بهداشت اقدام به اجرای طرح پزشک خانواده کرده تا برنامه های منسجم برای مراقبت از مردم در کشور وجود داشته باشد.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برنامه پزشک خانواده را برنامه ای پیشگیرانه خواند و افزود: همه جمعیت کشور در نخستین مراجعه به پزشک خانواده، معاینه کامل شده و پرونده ای الکترونیکی برای آنها تهیه می شود.(ایرنا) 


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.