اجرای ۱۰۴۰۰میلیارد تومان طرح در سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران

۲۲ آبان ،

ارزش طرح های در دست اجرای سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به بیش از ۱۰هزار و ۴۶۰میلیارد تومان می رسد.

به گزارش تفسیری سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ،‌ درحال حاضر ۱۹طرح در بخش های معدنی و صنایع معدنی کشور درحال اجرا است که مجموع سرمایه گذاری ارزی و ریالی آن ها معادل رقم فوق است.

در همین حال تا ابتدای سال جاری بیش از ۲۲۰۰میلیارد تومان سرمایه جذب این طرح ها شده است.

در این میان فولاد با ۸ طرح بیشترن تعداد و بالاترین میزان سرمایه گذاری را به خود جذب می کند به طوری که ارزش سرمایه گذاری ریالی آن ها به ۱۸۲۴میلیارد تومان و بخش ارزی آن به ۱۱۷۸میلیون دلار می رسد.

پس از این صنعت ،‌ طرح های معدنی و همچنین امور زیربنایی معادن هر کدام با ۴ طرح قرار می گیرند به طوری که پروژه های معدنی هزار و ۵۶میلیارد تومان به صورت ریالی و ۲۳۳میلیون دلار به صورت ارزی هزینه در بر دارند. از سوی دیگر امور زیربنایی معادن که طرح های زیرساختی برای توسعه را شامل می شوند معادل ۶۳۶میلیارد تومان در بخش ریالی و ۱۷۳میلیون دلار در بخش ارزی سرمایه برای اجرا جذب خواهند کرد.

صنعت آلومینیوم نیز در جایگاه بعدی قرار می گیرد به گونه ای که ۳ پروژه در این بخش درحال اجرا است و به ترتیب سرمایه ریالی و ارزی آن ها به بیش از ۲۸۹ میلیارد تومان و ۱۱۸۹میلیون دلار می رسد./عب


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.