اجرای ۱۵ پروژه صنعتی سازی در ایران خودرو

گردآوری شده توسط گروه خودرو ممتازنیوز

حمیدرضا تقوی نژاد معاون استراتژی و برنامه ریزی ایران خودرو با بیان این مطلب، گفت: روند تولید ایران خودرو نشان دهنده افزایش سهم راناست و میزان تولید ایران خودرو در مرداد امسال، نسبت به تیرماه، از افزایش دو درصدی برخوردار بوده  است.

وی افزود: در پنج ماهه اول امسال، پژو پارس، باردو و رانا نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش فروش داشته و پارس از این نظر در رده اول قرار دارد.

تقوی نژاد از افزایش ۱۲۴ درصدی فروش داخلی مرداد نسبت به تیرماه  خبر داد و گفت: فروش داخلی مرداد امسال نسبت به مرداد سال قبل، ۲۸ درصد افزایش یافته است.

معاون استراتژی و برنامه ریزی ایران خودرو با اشاره به تشدید تحریم های بین المللی و عملیاتی شدن تحریم های صنعت خودرو، گفت: با تلاش کارکنان و مسوولان ایران خودرو در عرصه های تولید و خودکفایی، هم زمان با سرعت گرفتن تولید محصولات برند ملی، رکورد فروش رانا در تیرماه شکسته شد.

وی تصریح کرد: رانا با فروش چهارهزار و ۱۴۸ دستگاه در تیرماه سال جاری و کسب سهم ۳۵ درصدی از فروش این ماه، در جایگاه پرفروش ترین محصول ایران خودرو در تیرماه قرار گرفت و فروش ۱۱ هزار و ۶۵۰ دستگاهی آن نشان می دهد که از هر سه دستگاه خودروی فروخته شده ایران خودرو، یک دستگاه رانا بوده است.

تقوی نژاد مجموع فروش رانا در سال قبل را ۹هزار و ۳۸۴ دستگاه ذکر کرد و گفت: هم زمان با ثبت بیش ترین رکورد فروش ماهانه این محصول در تیرماه، رکورد فروش سالانه نیز درهمین ماه با رسیدن به ۹هزار و ۹۱۵ دستگاه شکسته شد.

معاون استراتژی و برنامه ریزی ایران خودرو، فروش تعدادی پنج ماهه تجمعی سال جاری را ۱۲۶ هزار و ۱۶۳ دستگاه عنوان کرد و گفت: فروش ریالی در این پنج ماه ۲۵ هزار و ۸۷۲ میلیارد ریال بوده که نسبت به همین دوره در سال قبل چهار درصد افزایش نشان می دهد.

وی افزود: بر خلاف سال قبل که عراق مقصد بیش از ۹۵ درصد صادرات بود، در چهار ماهه اول سال جاری، مقاصد صادراتی ایران خودرو،  قزاقستان، ونزو ئلا، ترکمنستان و اوکراین می باشند و برای اولین بار ۳۴ دستگاه رانا به اوکراین و قزاقستان صادر شده است.

تقوی نژاد سطح کیفیت ۴۰۵، پارس و سمند را بر اساس سطوح کیفیت جدید اعلام شده از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در سال جاری خوب ذکر کرد و با اشاره به سخت گیرانه شدن معیارهای کیفیت در سال ۹۲، اظهار داشت: معیار سطح کیفیت خیلی خوب از ۶۳ در سال ۹۱ به ۶۰ در سال جاری ارتقا یافته و در بین محصولات آدیت شده، سمند و گراندویتارا هر یک با یک امتیاز، بیش‌ترین بهبود کیفیت را نسبت به ماه اردیبهشت داشته و کم ترین  انحراف از برنامه پایان سال مربوط به تندر است.

وی فروش تجمعی ایساکو در چهار ماهه اول سال ۹۲ را سه هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال ذکر کرد که نسبت به سال ۹۱ به میزان ۳۵ درصد و نسبت به سال ۹۰ به میزان ۷۷ درصد افزایش نشان می دهد.

تقوی نژاد از اجرای ۱۵ پروژه صنعتی سازی و افزایش ظرفیت با بودجه تخصیصی ۱۸۷۱ میلیارد ریال ومیانگین پیشرفت فیزیکی ۷۲ درصد خبر داد که تاکنون ۵۸ درصد مبلغ مذکور پیشرفت بودجه ای داشته است. پروژه های توسعه محصول و قوای محرکه نیز با جذب ۲۰ درصد از بودجه ۳۸۲۶ میلیارد ریالی تخصیصی، تاکنون ۶۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.


IKCOPress
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.