اجرایی شدن بیمه تکمیلی درمان دانشجویان

رییس صندوق رفاه سازمان امور دانشجویان کشور گفت: برای اولین بار پوشش تکمیلی درمان دانشجویان شاغل به تحصیل در سراسر کشور به منظور ارتقای سلامت دانشجویان ایجاد شد.

به گزارش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، مهندس کیوان مرادیان در نشست مطبوعاتی با اعلام این خبر اظهار داشت: دانشجویان از مهر ماه امسال تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می گیرند و بر این اساس دانشجویان ماهانه ۶ هزار تومان برای بیمه تکمیلی پرداخت خواهند کرد که ۴ هزار تومان مربوط به خدمات عمومی و ۲ هزار تومان مربوط به خدمات ویژه نظیرعینک و دندانپزشکی می باشد.
وی با اشاره به اینکه بیمه تکمیلی فعلا برای دانشجویان اختیاری است گفت: هزینه پرداختی دانشجویانی که تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می‌گیرند، سالیانه ۷۲ هزار تومان است و دانشجویانی که نتوانند این مبلغ را بپردازند می‌توانند ۱۰۰ درصد این رقم را به عنوان وام دریافت کنند و ۹ ماه پس از فارغ‌التحصیلی به مدت ۶۰ ماه آن را بازپرداخت کنند.
مهندس مرادیان با اشاره به  برخی از خدماتی که شرکت های بیمه گذار به دانشجویان تحت پوشش بیمه تکمیلی ارائه می کنند گفت: شرکت های طرف قرارداد علاوه بر خدمات بیمه پایه در جراحی های عمومی تا سقف ۳ میلیون تومان ،در جراحی های خاص تا ۵ میلیون تومان،جبران هزینه های آزمایشگاهی تا سقف ۲۰۰ هزارتومان،خدمات دندانپزشکی ۲۰۰ هزار تومان در سال و عینک تا ۱۰۰ هزارتومان در سال باید به دانشجویان بپردازند.
وی خاطر نشان کرد: ۱۰ درصد از کل سرجمع بیمه تکمیلی در اختیار صندوق رفاه قرار می‌گیرد تا دانشجویانی که هزینه آنها بیش از رقم‌های ذکر شده باشد، بتوانند به صندوق رفاه مراجعه کنند و هزینه بیشتری را دریافت کنند.
رییس صندوق رفاه دانشجویان با بیان اینکه ارائه پوشش‌های بیمه‌ای برای چهار میلیون دانشجو امکان‌پذیر است، گفت: همچنین از اول مهر ماه مدنظر است که شرکت‌های بیمه‌ای(دانا، دی، سینا و کارآفرین )  باجه‌هایی را در دانشگاه‌ها تاسیس کنند تا دانشجویان بتوانند از خدمات آنان استفاده کنند.
مهندس مرادیان با اشاره به اینکه برای کلیه دانشجویان تحت پوشش کارت بیمه حوادث تکمیلی صادر خواهد شد، افزود: هر دانشجو باید برای تحت پوشش قرارگرفتن بیمه حوادث نیز سالیانه ۲ هزار تومان پرداخت کند و همه دانشگاه ها اعم از دولتی و غیردولتی برای ارائه خدمات بیمه حوادث به تمام دانشجویان خود ملزم هستند.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان در ادامه با اشاره به نرخ غذای دانشجویی اظهار داشت: سال گذشته غذای دانشجویان در سه نوع کم هزینه، باهزینه متوسط و پرهزینه به قیمت های ۲۹۰ تومان، ۳۵۰ تومان و ۴۸۰ تومان ارائه شد که در سال تحصیلی جدید این قیمت ها به ترتیب به ۳۵۰ تومان، ۴۸۵ تومان و ۵۹۰ تومان خواهد بود.
وی افزود: قیمت صبحانه دانشجویان نیز که سال گذشته ۲۵۰ تومان بود؛ برای سال تحصیلی جدید ۳۰۰ تومان تعیین شده است.
مهندس مرادیان همچنین گفت: دانشجویانی  که به هر دلیل مایل یا قادر به پرداخت هزینه های تغذیه نباشند؛ می توانند صد درصد مبلغ غذای خود در طول دوره تحصیلشان را به صورت وام از صندوق رفاه دریافت کنند که بازپرداخت آن در ۶۰ قسط صورت می گیرد و زمان پرداخت اولین قسط آن ۹ ماه پس از فارغ التحصیلی دانشجو خواهد بود.
وی با اشاره به پرداخت ۱۸ نوع وام و تسهیلات از سوی صندوق رفاه به دانشجویان کشور گفت: دانشجویان رشته های فناوری برتر از جمله دانش هسته ای و فناوری نانو در اولویت دریافت تسهیلات صندوق رفاه قرار دارند و می توانند تا سه برابر دانشجویان عادی تسهیلات بگیرند.
مهندس مرادیان اعلام کرد: تاکنون مبلغ ۲۱ میلیارد تومان اعتبار تغذیه در اختیار دانشگاه ها قرار گرفته است. /عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.