اجرای ارکستر سمفونیک تهران در آخرین شب جشنواره موسیقی فجر

۰۲م اسفند ،

موسیقی > کنسرت – ارکستر– همشهری ‌آنلاین:
ارکستر سمفونیک تهران، در اولین اجرای خود پس از تغییرات در ترکیب ارکستر، با صدای سالار عقیلی، شب قبل بر صحنه تالار وحدت قطعاتی را برای وطن اجرا کرد.

به گزارش خبرنگار موسیقی هنرآنلاین، ارکستر سمفونیک تهران شب قبل با حضور حمید شاه آبادی؛ معاون هنری وزارت ارشاد، در دو بخش کلاسیک و قطعات با کلام با صدای سالار عقیلی روی صحنه رفت.

در اجرای دیشب که پس از تغییرات در ترکیب ارکستر که به نقل از نادر مرتضی پور؛ رهبر تازه ارکستر سمفونیک تهران تغییرات ۳۰ درصدی در ارکستر اتفاق افتاده، اولین اجرای خود را بر صحنه تالار وحدت تجربه کرد و با استقبال تماشاگران و مهمانان جشنواره قرار گرفت.

در بخش اول ارکستر سمفونیک تهران قطعاتی از سمفونی اورتورکوریولان از بتهوون و قطعه ای از اپرای “پرنس ایگور” اثر الکساندر برودین روسی و اپرای “کارمینا بورانا” اثر کارل ارف آلمانی ،۲ قطعه از ماکس بروخ آلمانی با دو ساز ویولن و ویولن آلتو و قطعه “لزگینکا” اثر خاچاطوریان را با گروه کر و نوازندگان ارکستر اجرا کرد.در این بخش با حضور دو نوازنده جوان ارکستر حضور داشتند.

در بخش دوم با حضور سالار عقیلی، ارکستر ۴ قطعه “خاک مهرآیین”،”خوشه چین” ، “وطنم..وطنم” و قطعه “وطنم ای شکوه پابرجا” را اجرا کرد که با تشویق تماشاگران روبرو شد.

مصطفی کمال پورتراب، پژوهشگر موسیقی در این ارکستر حضور داشت و سالار عقیلی در پایان اجرا بر دست این استاد و پژوهشگر موسیقی بوسه زد.


RSS
منبع:همشهری آنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.