اجرای امضای‌الکترونیکی در روز انتخابات

۱۶خردادماه،

رییس سازمان ثبت احوال کشور تاکید کرد: برای شرکت در انتخابات داشتن کارت ملی الزامیست.
محمد ناظمی اردکانی در همایش مدیران کل ستادی و استانی سازمان ثبت احوال کشور گفت: برای شرکت در امر مقدس انتخابات داشتن کارت ملی الزامیست چراکه کدملی مندرج در کارت ملی برای هر فرد اختصاصی است و با ثبت آن هیچ فردی نمیتواند دوبار رای دهد.
وی از کاربردی شدن امضاء الکترونیک کارت‌های هوشمند ملی در این دوره از انتخابات خبر داد و گفت: برای ۱۵۰۰ نفر از مجریان انتخابات کارت هوشمند ملی صادر شده است.
وی اظهار کرد: در این دوره با مکانیزه شدن انتخابات، اسناد هویتی اشخاص اعتبار سنجی می‌شود و براحتی می‌توان اسناد مخدوش را شناسایی کرد و در آینده با صدور کارت هوشمند ملی، هویت اشخاص نیز اعتبارسنجی می‌شود که این امر شائبه هرگونه تقلب را از بین می‌برد.
رییس سازمان ثبت احوال کشور گفت: تا روز انتخابات اشخاصی که شناسنامه و یا کارت ملی خود را گم کرده باشد می‌تواند با مراجعه به ادارات ثبت احوال، گواهی شماره ملی خود را دریافت و در انتخابات شرکت کند.
ناظمی اردکانی با توجه به اینکه روسای ادارات شهرستان‌ها، عضو هیات اجرایی در انتخابات می باشند تاکید کرد: مدیران کل استانها نشستی با روسای ادارات شهرستانهای متبوع خود داشته باشند.
به گزارش ایسنا، وی همچنین از تشکیل ستاد انتخابات در سازمان ثبت احوال خبر داد و گفت: این ستاد مدتهاست تشکیل و با توجه به نقش محوری سازمان ثبت احوال در انتخابات بخش‌های مختلف سازمان فعال و به پیگیری نقش و وظایف مربوطه خود می‌پردازند.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.