اجرای بیمه طلایی درمان در سال آینده برای بازنشستگان کشوری

۲۴م اسفند ،

بیمه طلایی درمان در سال آینده برای بازنشستگان کشوری اجرا می شود.

به گزارش گروه اجتماعیممتازنیوز، ایراندخت عطاریان در جمع معاونین و مدیران این صندوق اظهار داشت :مسئله بهداشت و درمان بازنشستگان و ارتقای کیفی و کمی این خدمات از محورهای اصلی و مهم صندوق بازنشستگی کشوری است. به همین جهت پس از بررسی‌های کارشناسی و نیاز سنجی از بازنشستگان اطلاع یافتیم مهم‌ترین درخواست بازنشستگان در خصوص بهره‌مندی از خدمات بهداشتی درمانی و کاهش هزینه های پزشکی است. که به همین منظور صندوق بازنشستگی کشوری تهمیدات لازم برای ایجاد یک بیمه مطلوب (طلایی) با ارایه خدمات مناسب درمانی را جزو برنامه های اصلی خود قرار داد.

 مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری افزود: در راستای تاکید ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و در پاسخ به مطالبات بازنشستگان عزیز برای برخورداری از خدمات مطلوب درمانی و دسترسی آسان به خدمات پزشکی برای اولین بار در کشور اندیشه ایجاد بیمه طلایی درمان به عنوان شالوده‌ترین رویکرد و رسالت خطیر صندوق بازنشستگی کشوری در ماه‌های آخر سال ،برگ زرینی دیگر از ارایه خدمات به بازنشستگان کشوری رقم خورد .این حرکت مانده گار که با حمایت ویژه شخص رییس جمهور ممکن شد،

به اعتقاد صاحب نظران بیمه ای، اختصاص یک‌صد میلیارد تومان اعتبار برای انجام بیمه طلایی یک ریسک بزرگ برای صندوق بازنشستگی مطرح می‌شد چرا که اجرای یک طرح ملی برای یک میلیون ویکصدو پنجاه هزار بازنشسته با این اعتبار میسر نبود اما به حول و قوه الهی و مساعدت ،تلاش و جدیت کلیه همکاران و طبق برنامه ریزی‌های تعیین شده از روز ۹ دی ماه سال جاری طرح ملی بیمه طلایی درمان ویژه بازنشستگان کشوری در ۵۴۰ بیمارستان و مراکز درمانی طرف قرارداد با سازمان بیمه گر بدون دریافت وجه و معرفی نامه،بازنشستگان بیمار را پذیرش و آن‌ها را مورد مداوا قرار می‌دهند.که در فاز اول اجرای بیمه طلایی درمان متناسب با اعتبارات اختصاص یافته تمامی یک میلیون و یکصد و پنجاه هزار نفر تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان جامعه هدف مد نظر قرار گرفتند که از طریق سازمان بیمه گر به آن‌ها خدمات ارایه می‌شود.

در صورت تأمین اعتبار در مرحله بعدی اشخاص تحت تکفل بازنشستگان را زیر پوشش بیمه طلایی درمان قرار می‌دهد تا آن‌ها نیز از سقف تعهدات و خدمات تازه بهره‌مند شوند که در این زمینه در غالب بودجه ۹۲ به این موضوع اشاره شده است. وی تاکید کرد به منظور دسترسی آسان به خدمات بیمه طلایی در سطح کشور ،مرکز اطلاع رسانی بیمه طلایی را راه اندازی کردیم که کارشناسان این مرکز همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۷ بعد از ظهر آماده پاسخگویی به سئوالات و نیاز های درمانی بازنشستگان کشوری می باشند .

 عطاریان در پایان اظهار داشت با توجه به استقبال و رضایت مندی بازنشستگان امید است با تخصیص اعتبار لازم برای اجرایی شدن بیمه طلایی درمان ویژه بازنشستگان کشوری و اشخاص تحت تکفل آنان ، در سال آینده شاهد ادامه اجرایی طرح ملی بیمه طلایی درمان بازنشستگان باشیم . و در این جا لازم می‌دانم مراتب سپاس خود را از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به ویژه اعضای محترم کمیسیون اجتماعی که سعی داشتند با تعامل و ارتباط متقابل با مسئولین محترم دولت ،حمایت‌های بی دریغ و پشتیبانی‌های موثر از صندوق بازنشستگی کشوری و بازنشستگان فرهیخته داشته باشند اعلام می‌دارم . /ز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.