اجرای دقیق مباحث ۲۱ گانه مقررات ملی ساختمان هدف نظام مهندسی است

۰۵م اسفند ،

مجتبی صفایی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران گلپایگان به مناسبت پنجم اسفند، روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس افزود: دفتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان گلپایگان زیر مجموعه سازمان نظام مهندسی استان اصفهان است و در حال حاضر ۵۵ عضو فعال دارد.

وی اظهار کرد: مهندسان این دفتر در رشته های معماری، سازه، مکانیک و برق به طراحی و نظارت بر ساختمان های این شهرستان نظارت دارند.

مدیر دفتر نمایندگی نظام مهندسی گلپایگان افزود: هر پروانه ساختی که از طرف شهرداری در این شهرستان صادر می گردد باید چهار مهندس در رشته های معماری، سازه، مکانیک و برق بر روند اجرای آن نظارت کنند.

صفایی گفت: هزینه ای که بابت خدمات مهندسی از سوی مالک پرداخت می گردد از ۱ تا ۱٫۲ درصد هزینه ای است که برای احداث ساختمان هزینه می گردد.

مدیر دفتر نمایندگی نظام مهندسی گلپایگان به خدمات مهندسی در قالب طراحی و نظارت در دفتر نظام مهندسی گلپایگان اشاره کرد گفت: با کوتاه شدن دست واسطه ها توزیع خدمات مهندسی در دفتر نمایندگی گلپایگان به صورت مستقیم انجام می گردد.

صفایی در ادامه به مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان اشاره کرد و گفت: دوجداره کردن شیشه ها و دیوارها هزینه نیست بلکه نوعی سرمایه گذاری است که مالکان و سازندگان در دراز مدت نتایج آن را شاهد خواهند بود.

مدیر دفتر نمایندگی نظام مهندسی گلپایگان با بیان اینکه هزینه بهسازی و مقاوم سازی ساختمانها در برابر زلزله بسیار بالاست، افزود: به سبب افزایش هزینه ها از این طرح استقبال خوبی در شهرستان گلپایگان نشده است.

صفایی همچنین به راه اندازی انجمن خیرین مهندس گلپایگان اشاره کرد و افزود: بیش از ۱۰ نفر از مهندسان شهرستان در این انجمن عضو می باشند و هیچ هزینه ای بابت نظارت بر اجرای ساخت اماکن عمومی، مساجد و حسینیه ها دریافت نمی کنند.

وی به جایگاه بسیج جامعه مهندسی گلپایگان و فعالیت آنها در اردوهای جهادی اشاره کرد و افزود: بسیج جامعه مهندسی بازوی توانمند انجمن مهندسان خیر است و آنها را در انجام کارهای خیر یاری می رساند.

مدیر دفتر نمایندگی نظام مهندسی گلپایگان در باره نظارت بر ساختمانهای روستایی گفت: با همکاری بخشداری شهرستان نظارت بر طراحی و اجرای ساختمانهای روستایی درحال انجام است و هزینه طراحی و نظارت بر این ساختمان ها بسیار کمتر از داخل شهر است.

شهرستان گلپایگان در ۱۸۰ کیلومتری شمال غربی اصفهان واقع است.

پ-۷۱۳۸/ ۶۰۷

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.