اجرای طرح‌های آبی در ۹ کشور/ انجام مذاکره با مقامات ۱۷ کشور خارجی

بهرام نظام الملکی در گفتگو با مهر با تاکید بر بسترسازی های انجام شده و هماهنگی های صورت گرفته برای حضور فعال تر شرکت های بخش آب و آبفا در پروژه های خارج از کشور در سال جاری، گفت: وزارت نیرو از وزارتخانه های پیشتاز در صدور خدمات فنی و مهندسی در کشور است.

مشاور معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا، اظهار داشت: طبق آمار سازمان توسعه تجارت، وزارت نیرو در سال های اخیر یکی از وزارتخانه های پیشتاز در صدور خدمات فنی و مهندسی کشور بوده است.

نظام الملکی به توانمندی ها و قابلیت های شرکت های ایرانی در صنعت آب و فاضلاب اشاره کرد و افزود: با نشست های مستمر با تشکل های صنعت آب و برق (انجمن صنفی شرکت های صنعت آب و آبفا و رسته آب سندیکای پیمانکاران) و سایر شرکت های واجد شرایط و علاقه مند به کار در خارج از کشور؛ زمینه حضور فعال این شرکت ها در پروژه های خارجی بیش از پیش فراهم شده است.

به گفته وی، با تلاش و همت شرکت های ایرانی پروژه های زیادی در بخش آب و آبفا کشورهای مختلف انجام شده و یا در حال اجرا است.

این مقام مسئول در وزارت نیرو، بیان داشت: هم اکنون شرکت های آب و آبفای داخلی طرح هایی را در کشورهای تاجیکستان، ترکمنستان، افغانستان، سودان، سوریه، کوبا، کنیا و پاکستان اجرا کرده اند. در ماه های اخیر، شرکت های ایرانی توانسته اند با شرکت در مناقصه ها، چند پروژه بزرگ در بخش آب عراق را به خود اختصاص دهند.

مشاور معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا همچنین به معرفی توانمندی های شرکت های ایرانی به کشورهای هدف به عنوان یکی از برنامه های معاونت آب و آبفای وزارت نیرو در راستای برنامه چشم انداز ۲۰ ساله کشور اشاره کرد و افزود: در نشست ها و ملاقات ها با مسئولان کشورها و اجلاس مشترک، توانمندی های شرکت های ایرانی به صورت های مختلف عرضه شده است.

وی تنظیم یادداشت های تفاهم و شرکت در نشست های مشترک را از جمله بسترهای لازم برای صدور خدمات فنی و مهندسی بخش آب عنوان کرد و گفت: تشکیل کارگروه های مشترک کاری، استفاده از تجربه های مفید آنها در بخش آب و آبفا و برخورداری از تسهیلات بانکی؛ عوامل ایجاد زمینه حضور شرکت های ایرانی برای کار در کشورهای هدف است.

نظام الملکی اظهار داشت: برای حضور پررنگ شرکت های ایرانی در صدور خدمات فنی و مهندسی آب و فاضلاب در سال گذشته هماهنگی هایی با مسئولان کشورهای چین، روسیه، سودان، سوریه، الجزایر، قطر، ارمنستان، آذربایجان، تاجیکستان، افغانستان، زیمبابوه، عراق، کوبا، لبنان، کنیا، اکوادور و عمان انجام شده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.