اجرای طرح کاهش سوانح رانندگی از بیش از ۵۰ درصد تلفات جاده‌ای می‌کاهد

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در مورد طرح مدیریت و کاهش حوادث و سوانح رانندگی گفت: اگر این طرح تصویب شود و به درستی اجرا شود و به تمامی مفاد آن عمل شود، بیش از ۵۰ درصد از تلفات حوادث جاده‌ای کاسته می‌شود.

علی کائیدی، نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در گفت‌وگو با فارس به تشریح طرح مدیریت و کاهش حوادث و سوانح رانندگی پرداخت و در مورد وظایف دستگاه‌های مختلف در کاهش تلفات سوانح جاده‌ای توضیحاتی داد.

وی مدیریت و تلاش برای کاهش سوانح رانندگی و جاده‌ای را تنها وظیفه راهنمایی و رانندگی ندانست و تأکید کرد: این یک کار فرابخشی است که باید با همکاری چند دستگاه ‌مختلف از جمله راهنمایی و رانندگی، وزارت صنعت، وزارت بهداشت، وزارت راه، هلال احمر، آموزش و پرورش و صدا و سیما انجام شود.

این نماینده مجلس عمده سوانح رخ داده در جاده‌های کشور را به سبب عدم رعایت استاندارد در ساخت جاده و خودرو عنوان کرد و گفت: ما جاده‌هایی می‌سازیم که به هیچ وجه استاندار نیستند به طور مثال گاردریل آنها نمی‌تواند جلوی ورود خودرو با لاین کنار را بگیرد و خودروهای ما نیز بعضا نقص‌های فنی بسیاری دارند.

وی بحث نظارت بر معاینه فنی را امر مهمی دانست که امروز متأسفانه به درستی رعایت نمی‌شود و گفت: در طرح مدیریت و کاهش حوادث و سوانح رانندگی آمده است که معاینه فنی خودرو‌ها تماما باید توسط راهنمایی و رانندگی انجام شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصویب طرحی در مجلس برای کاهش سوانح را کافی ندانست و یادآور شد: تنها تصویب قوانین نمی‌تواند به کاهش سوانح کمک کند، ما چقدر قوانین داریم که اجرا نمی‌شود، اگر قوانین به صورت کامل اجرا شوند دیگر نیازی به تصویب قوانین تازه نداریم.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.