اجرای طرح E:Iran تا سال ۹۴

۱۳م اسفند ،

رییس سازمان فن‌آوری اطلاعات کشور رسیدن به ایران الکترونیک را تا پایان سال ۹۴ قابل تحقق دانست.
به گزارش (ایسنا)، حکیم‌جوادی در همایش راهبری و مدیریت فن‌آوری اطلاعات گفت: در طرح جامع ICT کشور در پنج ساله اول طرح E:Iran را داریم که با استفاده از ابزار‌های IT کشور میتوانیم تا سال ۹۴ به آن دست یابیم.
وی ادامه داد: بحث بعدی مربوط به پنج ساله دوم می‌شود که یکپارچه‌سازی جزایر IT داخل هر وزارتخانه است که در آن باید به عناصر و تعامل این عناصر در دولت الکترونیک و پیاده‌سازی خدمات الکترونیک توجه بیشتری نشان داد.
حکیم جوادی به اهمیت راهبری و فن‌آوری اطلاعات اشاره و تاکید کرد: بدون تبیین این مفهوم و توجیه اقتصادی آن نمی‌توان ساماندهی کلانی در این زمینه انجام داد، نیازمند این هستیم که نگاه مدیران کلان را نسبت به ابزار‌های IT تغییر دهیم.
رییس سازمان فن‌آوری اطلاعات اظهار کرد: ICT Master Plan برنامه دیگر سازمان فن‌آوری اطلاعات است که هدف آن ایجاد یکپارچگی فناوری اطلاعات هر استان و هماهنگی با چشم‌انداز استان است که تحقق این برنامه تنها وقتی است که شرکت‌های مشاوره دانش‌بنیادی شکل بگیرند و بتوان از همکاری آنان استفاده کرد.
حکیم‌جوادی از تشکیل آزمایشگاه‌هایی برای طراحی و تعیین استاندارد‌ها خبر داد.
او در این رابطه تشریح کرد: یک چارچوبی در قالب آزمایشگاهی و با همکاری دانشگاه شهید بهشتی تشکیل شده است که وظیفه تدوین تخصصی استاندارد‌ها را برعهده دارد که بررسی‌های اساسی انجام شده و استاندارد‌ها ابلاغ شده است.
وی به اهمیت حسابرسی در زمینه پروژه‌های IT اشاره کرد و خبر داد: در ذیل کارگروه مدیریت فاوای کشور کمیته‌ی حسابررسی و مدیریت IT کشور تشکیل شده است.
وی در پایان از برگزاری همایش‌هایی با موضوع راهبری و مدیریت فن‌آوری کشور ابراز امیدواری کرد و آن را فرصتی برای بهینه‌سازی در حوزه حسابررسی و مدیریت IT کشور دانست.
در ادامه رییس سازمان نظام صنفی استان تهران اظهار کرد: با توجه به اهیمت موضوع راهبری و مدیریت فن‌آوری اطلاعات این همایش به‌طور منظم و سالیانه برگزار و دبیرخانه دائمی برای همایش راهبری و مدیریت در سازمان نظام صنفی تشکیل می‌شود.
آزاده داننده افزود: مخاطبان همایش‌هایی با موضوع راهبری و مدیریت فن‌آوری اطلاعات دو دسته می باشند. سازمان‌هایی که به صورت کلان از IT استفاده می‌کنند و شرکت‌هایی که به شکل مشاوره خدمات IT را ارائه می‌دهند.
وی برگزاری همایش‌هایی با این موضوع را یک جریان دائمی دانست که راهی برای اتصال به سیاست‌های ملی کشورمان است.
دبیر کمیته استاندارد‌سازی همایش راهبری و مدیریت فن‌آوری اطلاعات، معرفی چارچوب و استاندارد‌های حوزه راهبری، مدیریت خدمات‌ فن‌آوری اطلاعات و الزامات و شرایط به‌کارگیری هر یک و ارتقای دانش عمومی در زمینه راهکارهای کاربردی و همسویی کسب و کار و فن‌آوری اطلاعات را به عنوان اهداف این همایش عنوان کرد.
همایش راهبری و مدیریت فن‌آوری اطلاعات تا عصر با ارائه‌ی مقالات علمی با محوریت راهبری سازمانی فن‌آوری اطلاعات در حال برگزاری است.


iTanalyze.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.