اجرای عملیات عمرانی فاز دوم طرح تعریض خیابان امام خمینی (ره)

۲۱ام بهمن ،

عملیات عمرانی فاز دوم امتداد خیابان امام خمینی (ره) حد فاصل خیابان کارون تا بزرگراه شهید نواب صفوی با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد و ششصد و هشتاد میلیون تومان آغاز شد .

 
 
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شهردار منطقه ۱۰ ، فرامرز عظیمی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت : یکی از رویکردهای شهرداری تهران در چند ساله اخیر گسترش شبکه معابر شهری از طریق افزایش ظرفیت معابر ، اصلاح شبکه معابر و … بوده است که این هدف با اجرای پروژه های ترافیکی در شهر تهران محقق شده است و بر همین اساس تاکنون اقدامات مناسبی نیز در سطح منطقه ۱۰ انجام شده و یا در دستور کار قرار گرفته است .
 
عظیمی با اشاره به بافت متراکم و فرسوده منطقه ۱۰ بر لزوم توسعه معابر تاکید کرد و اظهار داشت : طرح تعریض خیابان امام خمینی(ره) پس از احداث بزرگراه یادگار امام (ره) که با تلاش های شهرداری تهران ظرف امسال محقق شد و سببات رضایتمندی شهروندان را حاصل کرد به عنوان یکی از اولویت های مهم منطقه با جدیت در دست اجراست.
 
وی درخصوص آخرین وضعیت تعریض خیابان امام خمینی (ره) تصریح کرد: هم اکنون حجم بسیاری از املاک معارض در طرح تعریض خیابان امام خمینی (ره) تملک شده و تعریض این خیابان در فاز اول، از خیابان کارون تا خیابان جیحون با ۹۷ درصد پیشرفت به زودی به سرانجام می رسد و فاز دوم این طرح نیز حد فاصل خیابان کارون تا بزرگراه شهید نواب صفوی آغاز شده است .
 
شهردار منطقه با اشاره به اهم اقدامات انجام شده تصریح کرد : فاز دوم این طرح در قالب اجرای ۵۴۷۰ متر مربع پیاده روسازی ، ۴۰۰۰متر نهرسازی ، ۶۳۰۰ متر تک جدول ، ۲۰۰۰ متر فضای سبز ، احداث رفیوژ میانی به طول ۱۰۵۰ متر و … محقق می گردد  .
 
به گفته شهردار منطقه ایجاد مسیرهای ویژه دوچرخه به طول ۳۵۰۰ متر مربع و مسیر ویژه تردد نابینایان و معلولین به طول ۲۷۰۰ متر مربع ، تعریض سواره رو ، زیر سازی و تراش و روکش با استفاده از ۷ هزار تن آسفالت از دیگر اقدامات در دست اجرای این معبر است .
 
عظیمی با اشاره به نوسازی شبکه تاسیسات شهری در طول این مسیر ادامه داد : به سبب قدمت بهره برداری از این شبکه و افزایش تراکم جمعیت مسکونی و تجاری و تغییر الگوی مصرف در طول این مسیر و محل های اطراف آن و نیز تعریض وضع موجود نوسازی شبکه تاسیسات شهری در دستور کار قرار گرفته که با همکاری موثر شرکت های بهره بردار آب و فاضلاب ، گاز و مخابرات اجرا می گردد./ل


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.