اجرای پایلوت تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری از سر گرفته می‌شود

۳۰م دیماه ،
ممتاز نیوز:‌ رییس سازمان نظام پرستاری از دستور سرپرست وزارت بهداشت مبنی بر از سرگیری مجدد اجرای پایلوت قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در چهار بیمارستان شریعتی، روانپزشکی ایران، کودکان علی اصغر و شهید باهنر استان البرز خبر داد.

غضنفر میرزابیگی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با سرپرست وزارت بهداشت در اواخر هفته قبل، از صدور دستور پیگیری مجدد برای اجرای پایلوت قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری خبر داد و عنوان کرد: با جابجایی‌های صورت گرفته در وزارت بهداشت، وقفه‌ای در اجرای پایلوت این طرح بوجود آمده بود و احساس می‌شد یک بلاتکلیفی در این خصوص وجود دارد.

وی ادامه داد: بنا شده است پایلوت این قانون به همان روال و مطابق تامین هزینه‌ای که صورت پذیرفته است در چهار بیمارستان شریعتی، روانپزشکی ایران، کودکان علی اصغر و شهید باهنر استان البرز اجرا شود.

رییس سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه بناست بودجه لازم در مرحله پایلوت توسط وزارت بهداشت تامین شود، عنوان کرد: البته نحوه تخصیص بودجه و پیشبرد طرح در مرحله اجرای کشوری در شورای عالی بیمه به تصویب می‌رسد.

میرزابیگی دربارهٔ زمان اجرای سراسری این قانون افزود: قبل از اجرای کشوری، بایستی پایلوت قانون به طور کامل اجرا شود. زیرا یک نظام نوین پرداختی بوده و نیازمند فرهنگ‌سازی در حیطه خدمت‌رسانی پرستاری است.

وی ادامه داد: قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری از یک پشتوانه علمی قوی برخوردار است و برای اولین بار در کشور به اجرا در خواهد آمد، بنابراین لازم است حتما نتایج پایلوت را استخراج کنیم و بعد با تقویت نقاط قوت و اصلاح نقاط ضعف، قانون را به سراسر کشور تسری دهیم تا مردم هم از آن منتفع شوند.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.