اجلاس جنبش غیرمتعهدها فرصتی برای ارتقای تبادلات فرهنگی است

‘سیدمحمد حسینی’ روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با تاکید بر اهمیت شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها به میزبانی جمهوری اسلامی ایران افزود: برگزاری این اجلاس، کشورمان را در کانون توجه رسانه‌های جهانی قرار می‌دهد.

وی با بیان‌این که ۱۲۰ نمایندگی رسانه‌های خارجی در کشورمان فعال است، گفت: علاوه بر فعالیت رسانه‌های داخلی و خارجی مستقر در تهران، تیم‌های خبری نیز به همراه هیات‌های شرکت کننده برای پوشش این رویداد بزرگ که بعد از مجمع عمومی سازمان ملل متحد، بزرگترین اجلاس بین‌المللی محسوب می‌شود، به تهران سفر می‌کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه از آماده بودن مقدمات بازدید هیات‌های شرکت کننده در اجلاس غیرمتعهدها از شهرها و بناهای تاریخی کشورمان در سایر استان‌ها خبر داد.

حسینی، گفت: اگر اعضای هیات‌های شرکت کننده دراجلاس غیرمتعهدها در تهران تمایل داشته باشند، می‌توانند علاوه بر بازدید از شهرهای تاریخی و دیدنی ایران از پیشرفت‌های کشورمان در حوزه‌های هسته‌ای و مراکز علمی هم بازدید داشته باشند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد اقدامات انجام شده از سوی دولت برای جلوگیری از افزایش گرانی کاغذ در کشور اظهارداشت: این موضوع در هیات دولت بررسی شد و قرار است، وزارت صنعت، معدن و تجارت از وارد کنندگان کاغذ حمایت کنند تا این مشکل از طریق واردات برطرف شود.

سیام **۹۱۷۱**۱۴۷۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۷۱۰۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.