اجلاس غیر متعهدها بهترین فرصت برای دفاع از حقوق هسته‌ای ایران است

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت: حقوق هسته‌ای ایران باید به صورت یک بسته سیاسی در اجلاس غیر متعهدها ارائه شود.

محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به موضوعات مطرح‌شده برای دستور کار اجلاس غیر متعهدها  در تهران گفت: اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد بعد از مجمع عمومی سازمان ملل متحد، بزرگترین و مهم‌ترین اجتماع بین‌المللی است که با حضور کشورهای متعدد جهان برگزار می‌شود و به همین دلیل از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در ادامه افزود: بررسی مسائل مربوط به جهان اسلام، موضوعات بین‌المللی و موضوع بیداری اسلامی از اهمیت خاصی برخوردار استو باید در اجلاس عدم تعهد مطرح شوند.

جوکار با بیان اینکه آمریکا و غرب با دخالت‌ها و اقدامات خصمانه خود در منطقه تلاش کرده‌اند تا ثبات و آرامش را در کشورهای اسلامی کم‌رنگ کنند، اظهار داشت: اقدامات تروریستی طراحی‌شده به وسیله رژیم صهیونیستی در خاورمیانه باعث آشوب در منطقه شده و تلاش دارد تا مسیر جنبشهای بیداری اسلامی و آزادی خواهانه ملتها را سد کند.

نماینده مردم یزد و صدوق در خانه ملت با تاکید بر لزوم احقاق حقوق ملت ایران در بهره‌گیری از انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز خاطر نشان کرد: مجامع بین المللی و غرب باید چرخه غنی‌سازی هسته‌ای ایران را به رسمیت بشناسند و این اجلاس جایگاه مناسبی برای طرح این موضوع در قالب یک بسته سیاسی است.

عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به رویکرد جمهوری اسلامی ایران در مرحله دوم مذاکرات ایران با گروه ۱+۵ تاکید کرد: مواضع ایران در مذاکرات با گروه ۱+۵ کاملا روشن است و امیدواریم  این مسئله نیز در اجلاس غیر متعهدها به صورت ویژه مورد بحث و بررسی قرار گرفته و به نتیجه‌ای مثبت برسد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.