احترام به حقوق زندانیان در ایران تکلیف شرعی محسوب می‌شود/ ادعای نقض حقوق زندانیان واهی است

یک حقوقدان گفت: رعایت حقوق زندانیان در جامعه یک تکلیف شرعی محسوب می‌شود و ادعای واهی نقض حقوق زندانیان در ایران دروغی واهی است.

احمد رستمی در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضاییممتازنیوز، ادعای غربی‌ها مبنی بر نقض حقوق بشر در زندان‌های ایران را یک دروغ بزرگ دانست و اظهار داشت: برخلاف ادعای واهی دشمنان در نظام جمهوری اسلامی ایران رعایت حقوق شهروندی در زندان‌ها همواره مورد تأکید مسئولان بوده و این امر یک وظیفه و تکلیف شرعی محسوب می‌شود.

این حقوقدان ادامه داد: سازمان زندان‌ها در ایران پناهگاه مردم است که موجب می‌شود تا آحاد جامعه احساس امنیت داشته باشند.

این کارشناس مسایل حقوقی تصریح کرد: امر اصلاح و تربیت مجرمان و بزهکاران از عهده یک فرد و یک سازمان خارج است و کمک همه دستگاه‌های اجرایی در این امر مهم را می‌طلبد.

رستمی با توجه به اثربخشی بیشتر برنامه‌های تربیتی زندان‌ها افزود: سایر اقدام‌های حمایتی و درمان آموزشی زندانیان حضور نیروهای هماهنگ جوان و آموزش‌دیده تخصصی، نیازی ضروری است.

این حقوقدان با بیان اینکه برخی از کشورهای غربی تنها ادعای پای‌بندی به اصل حقوق بشر و احترام به حقوق زندانیان خود را دارند، خاطرنشان کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایرانی برخلاف این کشورها بر همه‌ زندان‌های کشور نظارت کامل وجود دارد و از حقوق زندانیان دفاع و با هرگونه نقض حقوق زندانیان برخورد می‌شود.

“انتهای پبام”/پ۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.