احتمال آبگرفتگی معابر در ۵ استان

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از افزایش دما و قطع بارش‌ها از روز یکشنبه در کشور خبر داد.

به گزارش بی باک به نقل از فارس، عبدالرضا امیدوار شهری با اشاره به اینکه نخستین باران پاییزی، اوایل بامداد شنبه در تهران باریده است، افزود: اندازه‌گیری‌ها نشان می‌دهد میزان بارش باران در ایستگاه‌های مختلف بین یک تا ۳ میلیمتر بوده است.

وی با اشاره به بارش تگرگ و باران در شب گذشته در مناطق زلزله‌زده ورزقان، گفت: بر این اساس حداقل دمای این مناطق به دو درجه سانتیگراد بالای صفر رسیده است که پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان هفته بارشی در این مناطق نداشته باشیم و حداقل دما به ۶ درجه سانتیگراد بالای صفر برسد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه سامانه‌ای که در کشور مستقر است به شمال شرق منتقل شده است، افزود: این سامانه حداکثر تا صبح یکشنبه از کشور خارج می‌شود و تا پایان هفته سامانه خاصی در کشور نداریم و روند افزایش دما را که در نیمه غربی آغاز شده است از روز یکشنبه در کل کشور شاهد خواهیم بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: بر اساس نقشه های پیش یابی سازمان هواشناسی طی امروز و فردا در ساعات بعدازظهر و شب در برخی نقاط استان‌های کرمان، شمال شرق فارس، غرب استان یزد، شرق خراسان جنوبی و شرق استان اصفهان رگبار باران گاهی با وزش باد و رعد و برق رخ خواهد داد که بر این اساس پیش‌بینی می‌شود بارش در استان کرمان تا صبح یکشنبه از شدت بیشتری برخوردار باشد.

به گفته وی، بدین ترتیب در روز یکشنبه انتظار آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیرها در استان‌های یاد شده وجود دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با تاکید بر اینکه نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند سامانه جدیدی فعلا تا پایان هفته در کشور نخواهیم داشت، تاکید کرد: بر این اساس جوی پایدار همراه با افزایش دما را در کشور انتظار داریم.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.