احتمال افزایش وام به اوکراین

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا:جاکوب لو، وزیر خزانه داری آمریکا در کنگره این کشور اعلام کرد احتمال دارد کمک صندوق بین المللی پول به اوکراین از ۱۵ میلیارد دلار بیشتر شود.

وی روز چهارشنبه در برابر کمیسیونی در سنای آمریکا گفت اوکراین که دستخوش بحران سیاسی و اقتصادی عمیقی است نیاز مبرم به بازسازی اقتصاد خود دارد و صندوق بین المللی پول باید به کمک اوکراین بشتابد.
وزیر خزانه داری آمریکا افزود این صندوق قصد دارد یک بسته کمکی به اوکراین ارائه کندکه احتمال دارد از ۱۵ میلیارد دلار بیشتر باشد. به نقل از وی هیچ کشوری نمی‌تواند به تنهایی چنین کمکی به اوکراین کند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، دولت تازه اوکراین گفته است منتظر دست کم ۱۵ میلیارد دلار کمک صندوق بین المللی پول است اما این صندوق از هر گونه اظهار نظر در این خصوص اجتناب کرده و منتظر رایزنی‌های کارشناسان خود در کیف است که هفته قبل به اوکراین اعزام شدند.
لو گفت صندوق بین المللی پول برای این بسیار اهمیت دارد که اولین مداخله‌ کننده است. وی از کنگره آمریکا خواست به منظور افزایش منابع مالی صندوق بین المللی پول (سهمیه‌ها) که به عدم تصویب اصلاحات صندوق در کنگره ‌امریکا به حالت تعلیق در‌امده است، اصلاحات این صندوق را تصویب کنند.
به گفته وزیر خزانه داری آمریکا، این اصلاحات که به کشورهای نوظهور اقتصادی حق رای بیشتری می‌دهد، به اوکراین امکان می‌دهد به جای یک میلیارد دلار فعلی ،یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار وام اضطراری از این صندوق بگیرد.
افزون بر این برنامه صندوق بین‌المللی پول توسط اوکراین از آمریکا خواست به کیف در باره وام یک میلیارد دلاری تضمین دهد. سنای آمریکا از روز چهارشنبه همزمان با بررسی اصلاحات مالی در صندوق بین المللی پول ، بررسی این درخواست را هم آغاز کرده است.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.