احتمال بازگشت مسابقات بسکتبال باشگاه های غرب آسیا به گذشته وجود دارد

به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی ‘اسپورتس لبنان’ روز سه شنبه از فسخ قرارداد شرکت حمایت کننده مسابقات لیگ بسکتبال غرب آسیا خبر داد و اضافه کرد: فسخ این قرارداد، ضربه سنگینی به بسکتبال غرب آسیا است.

‘اسپورتس لبنان’ اضافه کرد: ماه عسل بین شرکت ‘وورد اسپورت گروپ’ (WSG) حمایت کننده مالی مسابقات باشگاه های غرب آسیا و کنفدراسیون بسکتبال غرب آسیا پس از دو سال از عقد قرارداد این شرکت با کنفدراسیون بسکتبال غرب آسیا به پایان رسید.

به نوشته این سایت ورزشی، مدت زمان قرارداد بین شرکت یاد شده و کنفدراسیون بسکتبال آسیا چهار سال است اما حمایت کننده مالی مسابقات باشگاه های غرب آسیا پس از گذشت دو سال، این قرارداد را فسخ و به کنفدراسیون بسکتبال آسیا اعلام کرد.

تغییر مسابقات بسکتبال باشگاه های آسیا از متمرکز به لیگ، تحول بزرگی را در سطح باشگاه های آسیا بوجود آورد و موجب شد بسکتبال این منطقه از آسیا روی خوشبختی ببیند.

اما هزینه های انجام شده برای برگزاری مسابقات لیگ بسکتبال باشگاه های غرب آسیا در دو دوره گذشته با درآمد حاصل از پخش تلویزیونی دیدارها مطابقت ندارد و ضعف های میزبانان که از جمله آنها می توان به میزبانی تیم های ‘سوریه’ اشاره کرد، موجب شد تا شرکت حامی مسابقات، سرخورده و قرارداد خود را فسخ کند.

‘پیر کاخیا’ رییس شرکت حامی مسابقات بسکتبال باشگاه های آسیا، دلیل جدایی این شرکت از مسابقات بسکتبال باشگاه های آسیا را شرایط سخت بازاریابی و هماهنگی برای برگزاری این مسابقات بیان کرد.

وی افزود: کشورهای دیگر، توان مالی را برای ادامه این مسابقات ندارند و در ایران نیز بسکتبال هنوز مورد علاقه شرکت های بزرگ نیست.

کاخیا اضافه کرد: پخش تلویزیونی در کشورهای اردن و لبنان مناسب نیست و موجب شد تا شرکت حمایت کننده مسابقات، به دلیل پخش نا مناسب، ورشکسته و مجبور به فسخ قرارداد شود.

وی ادامه داد: ما از این موضوع خوشحال نیستیم اما مجبور به این کار شدیم زیرا در دو سال گذشته ضرر کردیم و به نظرم کنفدراسیون بسکتبال غرب آسیا باید به این موضوع، واقع بینانه نگاه کند و برای رسیدن به شرایط نسبی، در انتظار آرام شدن اوضاع منطقه باشد.

در همین حال، کنفدراسیون بسکتبال غرب آسیا باید با سرمایه گذاران دیگری وارد مذاکره شود و آنچه از شواهد پیداست در این خصوص موفقیتی حاصل نخواهد کرد.

اسپورتس لبنان اضافه کرد: بنابر این در صورت موفق نشدن کنفدراسیون بسکتبال غرب آسیا در پیدا کردن حمایت کننده مالی برای برگزاری این مسابقه ها، رقابت های بسکتبال باشگاه های این منطقه به شکل سابق باز می گردد و این مسابقات هر سال به مدت یک هفته در یک کشور برگزار خواهد شد.

ورزشی. ** ۷۱۳۲ ** ۱۵۸۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۳۰۹۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.