احتمال بسیار طلاق و جدایی در ازدواج پسر با دختر بزرگتر از خود

۲۱ام بهمن ،
ممتاز نیوز : مصطفی اقلیما رییس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران در گفت‌وگو با برنا اظهار داشت: در حال حاضر آمار ازدواج پسر با دختر بزرگتر از خود در جامعه رو به افزایش است. یکی از مهم‌ترین دلایل این امر را می‌توان شرایط و موقعیت مساعد مالی دختر خانم دانست.

این آسیب شناس و استاد دانشگاه ادامه داد: طبق آمار، زندگی پسر با دختر بزرگتر از خود ادامه‌دار و پایدار نبوده و این ازدواج‌ها با مشکلات بسیاری همراه است.

اقلیما افزود: برای خانم‌ها هم دلایل متعددی وجود دارد. یکی از این دلایل بالا رفتن سن ازدواج در آن‌ها و نبود موقعیت‌های دیگر برای ازدواج است. هدف دیگر در بین خانم‌ها برای قبول چنین ازدواجی، داشتن فرزند است.

رییس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران تاکید کرد: هدف اصلی از این ازدواج‌ها دوست داشتن و علاقه بین زن و مرد، تشکیل زندگی مشترک یا داشتن هم‌صحبت نیست. در واقع هدف این دسته از زوجین، ازدواج به مفهوم واقعی بدانیم.

وی ادامه داد: در این ازدواج‌ها هر شخصی به منافع خود فکر می‌کند؛ بنابراین احتمال جدایی و طلاق بسیار بسیار دارد. بنابراین یکی از دلایل افزایش آمار طلاق در کشور ما به صورت سالانه، تمایل اشخاص به این نوع ازدواج‌ها است. این اشخاص به سبب قصد و نیت خاصی که دارند، به سمت این نوع ازدواج رفته و پس از رسیدن به‌ اهداف خود تصمیم به جدایی می‌گیرند

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.