احتمال تحریم اتحادیه اروپا علیه اسرائیل

پروفسور دانشگاه کمبریج انگلیس تحریم احتمالی اتحادیه اروپا علیه کالاهای تولیدی رژیم صهیونیستی در مستعمره های یهودی نشین در سرزمینهای فلسطینی را قانونی دانست و به احتمال قوی این محصولات به صورت رسمی تحریم می شود.

به گزارش بولتن به نقل از همراهان نیوز ، پایگاه خبری رِیدیس با انتشار مقاله ای تحلیلی از گزارش حقوقی پروفسور جیمز کرافورد استاد حقوق بین الملل در دانشگاه انگلیس نوشت که اتحادیه اروپا می تواند محصولات تولیدی در شهرکهای غیرقاونی در کرانه باختری را حتی بدون نقض تعهدات سازمان تجارت جهانی تحریم کند.

وی در ادامه نوشت: دولتهای اروپایی کاملا حق دارند تا هرگونه تجارت با شهرکهای اسراییلی در کرانه باختری را تحریم کنند.


درادامه این مقاله آمده است که با اجرای چنین تحریمهایی درخصوص خرید کالاهای تولیدی درشهرکهای صهیونیست نشین در اراضی فلسطینیان،اتحادیه اروپا بهیچوجه منشوروتعهدات سازمان تجارت جهانی را نقض نمیکندچون براساس قوانین بین المللی،کرانه باختری و نوارغزه جزءکشور فلسطین است.

گزارش حقوقی پروفسور کرافورد قرار است اواخر این هفته در کنگره اتحادیه تجاری اروپانیز منتشر شود.پروفسور جیمز کرافورد که از سال ۱۹۹۲ تا سال ۲۰۰۱ عضو کمیسیون حقوق بین الملل سازمان ملل متحد بود ومسئولیت کارگروه کمیسیون حقوق بین الملل در خصوص دیوان کیفری بین المللی و دومین قرائت طرح مسئولیت دولتها را بر عهده داشت.


تاکنون کمپین های زیادی برای تحریم محصولات اسراییلی در بسیاری از کشورهای جهان بویژه انگلیس آغاز شده است.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.