احتمال توقف تولید برخی از گازسوزها

 احتمال توقف تولید برخی از گازسوزها

احتمال توقف تولید برخی از گازسوزها

ممتازنیوز: رییس سازمان ملی استاندارد ایران تاکید کرد: تولید خودروهایی که استاندارد جدید مصرف سوخت گاز را پاس نکنند، متوقف خواهد شد.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از ایسنا، سیدنظام‌الدین برزگری اظهار کرد: زمانی که استانداردی تدوین می‌شود، همه باید کمک کنند تا به بهترین وجه اجرایی شود. در رابطه با خودروهای گازسوز نیز تولید هر خودرویی که نتواند استاندارد جدید را پاس کند، متوقف خواهد شد.
وی در پاسخ به اینکه کدام خودروها این استاندارد را پاس نمی‌کنند؟ خاطرنشان کرد: در حال حاضر به طور دقیق نمی‌توانم نام خودرویی را اعلام کنم اما بررسی‌ها در این خصوص ادامه داشته و اعلام خواهد شد.
برزگری در حاشیه مراسم روز جهانی استاندارد درباره اعلام سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مبنی بر تخلف برخی واردکنندگان در عرضه خودروهای معیوب و دسته دوم اظهار کرد: گزارشی در این خصوص به سازمان استاندارد واصل نشده است. البته ما در زمینه خودروهای وارداتی بازرسی‌های کیفی را انجام داده و گواهی بازرسی کیفیت از شرکت مبدا اخذ می‌شود.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران همچنین درباره نصب کیسه هوا برروی خودروی پراید یادآور شد: ‌مردم باید از خرید خودروهای پراید فاقد کیسه هوا خودداری کنند. تولیدکننده نیز موظف است که اگر کیسه هوا به مقدار کافی موجود نیست، خودروهای تولید شده فاقد کیسه هوا را تنها پس از تجهیز به کیسه هوا به بازار وارد کند.
وی با تاکید بر اینکه طبق قانون تمام تولیدکنندگان ملزم به همکاری با بازرسان سازمان استاندارد هستند، تاکید کرد: ‌طبق ماده ۱۳ قانون استاندارد، در صورت ممانعت از نمونه‌برداری و بازرسی نمایندگان استاندارد، متخلفان به حبس و جریمه محکوم خواهند شد.


پرشین خودرو | RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.