احتمال جریمه ۴۰۰ میلیون دلاری بزرگ‌ترین بانک اروپا برای نقض تحریم‌های ایران

۱فروردین ۱۳،

اچ بانک از سوی آمریکا به اتهام نقض تحریم‌های این کشور علیه ایران احتمالا به پرداخت ۳۹۰ میلیون دلار جریمه مجبور خواهد شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، رویترز به نقل از هفته‌نامه آلمانی اشپیگل در گزارشی از بی‌اعتنایی داچ بانک، بزرگ‌ترین بانک اروپا از لحاظ میزان دارایی به تحریم‌های آمریکا علیه ایران خبر داد و نوشت: این بانک احتمالا با پرداخت جریمه‌ای بیش از ۳۰۰ میلیون یورو (۳۹۰ میلیون دلار) مواجه خواهد شد.

این بانک، چهارشنبه قبل مبلغی را که برای هزینه‌های دادرسی در دادگاه‌های آمریکا مقرر کرده بود، از ۶۰۰ میلیون یورو به  ۲٫۴ میلیارد یورو افزایش داد.

این هفته‌نامه آلمانی بدون ذکر نام منابع خود تصریح کرد: این مبلغ اختصاصی می‌تواند نشان‌دهنده تحقیقات آمریکا در مورد مبادلات احتمالی مرتبط با ایران در این بانک و اینکه این مبادلات به مرحله پیشرفته‌ای‌رسیده است، باشد.

دولت آمریکا مقررات سخت‌گیرانه‌ای علیه بانک‌هایی که تحریم‌های این کشور علیه ایران را نادیده می‌گیرند، در نظر گرفته است. این مقررات، بهانه‌ای برای دولت آمریکا فراهم کرده است تا میلیارد دلار از بانک‌های مذکور جریمه دریافت کند.

در مهمترین پرونده، سال‌ قبل، بانک استاندارد چارترد انگلیس به‌ اتهام نقض تحریم‌ها علیه ایران و چند کشور دیگر، جریمه‌ای معادل ۶۶۷ میلیون دلار پرداخت کرد.

بانک‌های «کومرز بانک»، «یونی‌کردیت» یکی از شعبه‌های بانک «اچ‌وی‌بی» و بانک «اچ‌اس‌بی‌سی» انگلیس از جمله بانک‌هایی می باشند که تحت بررسی‌های ماموران آمریکا قرار دارند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.