احداث پیاده راه مقدمه آسایش و آرامش شهروندان

ساخت پیاده راه فرهنگی ۱۷ شهریور یکی از طرح های فرا منطقه ای و مهم منطقه ۱۳ به شمار می رود که برای آسایش و راحتی رفت و آمد شهروندان در یکی از خیابان های مهم منطقه ۱۳ در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در حال حاضر طرح احداث پیاده راه فرهنگی با تملک اراضی کوچه های بن بست ۱۷ شهریور وجود ندارد و تنها برای تردد عابران پیاده خواهد بود.

*برنامه های شهرداری برای بازگشایی بن بست ها

شهردار منطقه ۱۳ با بیان اینکه در این طرح تمام بن بست هایی که مربوط به خیابان ۱۷ شهریور می شوند باید بازگشایی شوند گفت: این عملیات در سه مرحله انجام می شود که از میدان امام حسین (ع) تا خیابان صفا آغاز و در مرحله بعد از خیابان صفا تا خشکبارچی ادامه یافته و در نهایت از خیابان خشکبارچی تا میدان شهدا صورت می پذیرد.

ابراهیم مداحی با اشاره به آغاز عملیات رفع املاک معارض در طرح پیاده راه سازی ۱۷ شهریور ادامه داد: برای آزاد سازی بن بست ها باید ۳۸ معارض خریداری و تخریب شوند که در حال حاضر با ۳۷ معارض توافق شده است که در این راستا عملیات بازگشایی برخی بن بست ها در حال انجام است.

وی افزود: تملک ۱۱ معارض در داخل برخی بن بست ها باقی مانده که اداره املاک منطقه درصدد توافق با ساکنین واقع در طرح آزاد سازی اراضی آنهاست.

شهردار منطقه ۱۳ اظهار داشت: در مسیر طرح پیاده راه سازی در منطقه ۱۳، ۱۱ کوچه بن بست وجود دارد که در فاز اول طرح، بازگشایی این کوچه ها و تملک و تخریب املاک واقع در آن در دستور کار قرار گرفته است.

مداحی خاطرنشان کرد: شهرداری تمام تلاش خود را به کار بسته تا این عملیات با کیفیت و سرعت هرچه تمامتر به اتمام برساند.

*کاهش ترافیک منطقه ۱۳ با احداث پیاده راه

شورایار محله شهید اسدی گفت: طرح پیاده راه سازی خیابان ۱۷ شهریور، طرح بسیار خوبی و تحولات ناشی از آن نه تنها محله بلکه منطقه را دگرگون کرده و باعث پیشرفت آن می شود.

محمد حسین کاهه افزود: با اجرای این طرح نه تنها نوع کاربری میدان امام حسین (ع) تغییر کرده، بلکه به محلی برای تجمع هیئت های مذهبی تبدیل می شود که این امر نتایج مثبتی را برای منطقه ایجاد می کند.

وی تصریح کرد: با اجرای طرح، بسیاری از مشکلات ترافیکی منطقه کاهش یافته است.

دبیر شورایاری محله شهید اسدی تصریح کرد: با توجه به شکل گیری انقلاب در خیابان های اصلی و مهم منطقه از جمله میدان امام حسین (ع) و ۱۷ شهریور نقش برخی از مراکز دینی در این مسیر از جمله مسجد امام حسین (ع) پررنگ و بیش از پیش برجسته می شود.

**نظرات شهروندان در مورد اجرای طرح

علیرضا محمدی یکی از ساکنان ناحیه یک منطقه ۱۳ است که در جریان اجرای این طرح در نزدیکی محل سکونت خود قرار دارد.

وی درباره اجرای طرح می گوید: تاکنون هیچ طرحی به این شکل در محله ما اجرا نشده و من فکر می کنم طرح بسیار خوبی است.

محمدی ادامه می دهد: این طرح نتایج مثبتی دارد که روان شدن ترافیک، زیبایی منظر شهری و نماد سازی مذهبی از جمله آنهاست بنابراین جا دارد از مسئولان شهرداری تهران برای اجرای آن تشکر نماییم./ف


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.