احزاب سیاسی و مسلمانان پاکستان قتل عام مسلمانان میانمار را محکوم کردند

به گزارش روز دوشنبه ایرنا ، ‘پرویز مشرف’ رییس حزب ‘مسلم لیگ آ – ال ‘ پاکستان و رییس جمھوری سابق این کشور که در لندن و دبی اقامت دارد در بیانیه ای قتل عام مسلمانان میانمار را محکوم کرد و از کشورھای اسلامی خواست تا برای جلوگیری از ظلم و ستم بوداییان و توقف کشتار مسلمانان میانماری دست به اقدامات موثری بزنند.

‘سیف’ دبیر کل حزب سراسری مسلم لیگ پاکستان (AL) و سخنگوی پرویز مشرف گفت: حدود ۵۰۰ روستا متعلق به مسلمانان میانمار طی دو ماه گذشته تخریب و سوزانده شده اند، افراط گرایان در این کشور ھزاران نفر از مسلمانان را به طرز فجیعی کشته و یا آنھا را مورد ظلم و ستم قرار داده اند.

وی تاکید کرد: سازمان ھای بین المللی و حقوق بشری در برابر جنایت ھای افراط گرایان بودایی میانمار علیه مسلمانان این کشور که در واقع اقدامی علیه جھان اسلام می باشد، سکوت کرده اند.

سیف تاکید داشت: حزب ‘مسلم لیگ آ ال ‘از دولت پاکستان خواست که این کشور در مطرح کردن مساله و مشکلات مسلمانان مظلوم میانمار در مجامع بین المللی نقش موثری را ایفا کند.

در ھمین حال مسلمانان پاکستانی در حمایت از مسلمانان مظلوم میانمار و در اعتراض به عملکرد دولت این کشور برای کنترل اقدامات وحشیانه جمعیت بوداییان، راھپیمایی گسترده ای در شھر ‘مولتان’ در ایالت پنجاب برگزار کردند.

معترضان در این راھپیمایی با حمل پلاکاردھایی در حمایت از مسلمانان میانمار و شعارھایی علیه دولت این کشور و سازمان ملل متحد برای اتخاذ نکردن اقدام موثر در این خصوص سر دادند.

‘حمزه شاھد ‘ رییس انجمن میھن پرستان پاکستان در این تجمع گفت: دولت پاکستان باید مساله کشتار مسلمانان میانمار را در سطوح بالا مطرح کرده و با این اقدام خود جامعه مسلمان میانماری را نجات دھد.

وی از دولت اسلام آباد خواست تا مراتب اعتراض رسمی پاکستان را به دولت میانمار نسبت به کشتار مسلمانان این کشور ابراز کند.

این راھپیمایی که توسط ‘انجمن میھن پرستان پاکستان’ برنامه ریزی شده بود در میدان ‘نوان شھر’ با قرائت قطعنامه ای بمنظور توقف نسل کشی مسلمانان در این میانمار پایان یافت.

احزاب سیاسی و مذهبی پاکستان از جمله حزب جماعت اسلامی , جمعیت علمای اسلامی , جمعیت اهل حدیث , مجلس وحدت مسلمین , نهضت تحریک جعفریه , دانشجویان امامیه و بسیاری دیگر از احزاب و سیاسی و مذهبی در سراسر این کشور علیه کشتار مسلمانان میانماری ضمن محکومیت این نسل کشی , راهپیمایی و اجتماعات اعتراض آمیز گسترده ای برگزار کردند.

آساق **۱۰۹۵**۵۹۸۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۳۲۱۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.