احضار کاردار یمن در تهران به وزارت خارجه

جام جم آنلاین: درپی ادعاهای یکی از مقامات یمن درباره دخالت ایران در امور داخلی این کشور، کاردار یمن در تهران به وزارت خارجه جمهوری اسلامی احضار و مراتب اعتراض ایران نسبت به این اظهارات به وی ابلاغ شد.

حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص ادعاهای اخیر یکی از مقامات یمن در خصوص به اصطلاح دخالت کشورمان در امور داخلی این کشور و همچنین کشف شبکه‌های جاسوسی در این کشور، ضمن مردود دانستن این ادعاها اظهار داشت: انتظار می‌رفت دولتمردان جدید یمن راه ناصواب گذشتگان را ادامه ندهند و با توجه به میزان تغییراتی که در دولت این کشور ایجاد شده، خود را با واقعیت‌های جدید منطبق کنند. اما متاسفانه مشاهده می‌شود، عده‌ای منش و رفتار گذشتگان را در پیش گرفته‌اند.

وی افزود: شیوه پیشینیان کارآیی نداشته و ایراد اتهام‌های ناصحیح نه تنها خدمتی به منافع دو کشور نکرده، بلکه راه را برای دشمنان روابط خوب دو کشور هموار می‌کند.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار یمن قرار داشته و حامی ثبات، امنیت، وحدت و استقلال این کشور است، ابراز امیدواری کرد که وضعیت در یمن به گونه‌ای باشد که آحاد مردم و همه جریان‌های سیاسی در تعیین آینده کشورشان تأثیرگذار باشند.

لازم به ذکر است در همین چارچوب کاردار یمن در تهران نیز به وزارت خارجه احضار و مراتب اعتراض کشورمان نسبت به این اظهارات به وی ابلاغ شد.(فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.