احضار کاردار یمن در تهران به وزارت امور خارجه

در پی ادعاهای یکی از مقامات یمن درباره دخالت ایران در امور داخلی این کشور، کاردار یمن در تهران به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی احضار و مراتب اعتراض ایران نسبت به این اظهارات به وی ابلاغ شد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص ادعاهای اخیر یکی از مقامات یمن در خصوص به اصطلاح دخالت کشورمان در امور داخلی این کشور و همچنین کشف شبکه‌های جاسوسی در این کشور، ضمن مردود دانستن این ادعاها اظهار داشت: انتظار می‌رفت دولتمردان جدید یمن راه ناصواب گذشتگان را ادامه ندهند و با توجه به میزان تغییراتی که در دولت این کشور ایجاد شده، خود را با واقعیت‌های جدید منطبق کنند، اما متاسفانه مشاهده می‌شود، عده‌ای منش و رفتار گذشتگان را در پیش گرفته‌اند.

امیرعبداللهیان افزود: شیوه پیشینیان کارآیی نداشته و ایراد اتهام‌های ناصحیح نه تنها خدمتی به منافع دو کشور نکرده، بلکه راه را برای دشمنان روابط خوب دو کشور هموار می‌کند.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار یمن قرار داشته و حامی ثبات، امنیت، وحدت و استقلال این کشور است، ابراز امیدواری کرد که وضعیت در یمن به گونه‌ای باشد که آحاد مردم و همه جریان‌های سیاسی در تعیین آینده کشورشان تأثیرگذار باشند.

گفتنی است، در همین چارچوب کاردار یمن در تهران نیز به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض کشورمان نسبت به این اظهارات به وی ابلاغ شد.

انتهای پیام/ش۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.