احمدی مقدم: کشف بیش از از ۹۰ درصد خودروهای سرقتی

تهران / واحد مرکزی خبر / اجتماعی /۰۲/۰۳
فرمانده نیروی انتظامی گفت: با امکانات موجود به نقطه ای رسیدیم که حدود بین ۹۰ تا ۹۵ درصد خودروهای سرقتی را کشف می کنیم.
به گزارش خبرنگار ما، سردار احمدی مقدم در حاشیه هم اندیشی ترافیک در جمع خبرنگاران افزود: این آمار در مقایسه با سایر کشورهای جهان آمار بسیار مناسبی است و تلاش می کنیم تا میزان کشفیات را بیش از این افزایش دهیم.
وی به دارندگان خودروها توصیه کرد که به منظور اطمینان خاطر از خودروی خود خودروها را بیمه کنند .
فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به این سوال که چرا گاهی اوقات خودروهای کشف شده از سوی نیروی انتظامی دیر به صاحبان آنها اطلاع رسانی می شود گفت:‌ در بسیاری از مواقع سارقان ارکان اصلی شناسایی خودرو از جمله رنگ و شماره بدنه خودرو را تغییر می دهند که این کار را سخت می کند اما همواره بخش اعظمی از خودروهای مکشوفه با وجود سامانه یکپارچه اینترنتی به موقع به صاحبانشان برگردانده می شود.
احمدی مقدم در ادامه با اشاره به اینکه روزانه ۵ هزار موتورسیکلت را همکاران راهنمایی و رانندگی به دلایل گوناگون توقیف می کنند گفت: بسیاری از این موتور سیکلت ها بدون صاحب هستند و صاحبان موتور سیکلت به دلیل اینکه بیمه یا سند مشخصی ندارند پیگیری موتور سیکلت خود نیستند.
وی افزود: در چنین مواقعی نیروی انتظامی طبق قانون از قانون حکم می گیرد و پس از آن به ستاد اجرایی داده و فروخته می شود که اگر بعد از آن در صورتیکه صاحب موتور سیکلت پیگیر وسیله نقلیه خود شد پولش را برمی گردانیم.
احمدی مقدم در پاسخ به این سوال که بالاخره چه زمانی موتورسواران همانند رانندگان خودرو در موضوع راهنمایی و رانندگی ساماندهی می شوند گفت: این نیاز به اقدامات تدریجی دارد و یک شبه حل نمی شود چرا که بخش اعظم موتور سواران از قشرهای ضعیف هستند.
وی افزود: البته تلاش می کنیم تا در کنار سخت گیری اقدامات فرهنگی را نیز صورت دهیم زیرا به نظر می رسد هنوز فرهنگ سازی جامع و کاملی در این زمینه صورت نگرفته است هر چند همراهی مردم در این موضوع اصل ا ست.
احمدی مقدم در عین حال یک سوم مجموع کشته شدگان تصادفات رانندگی در طول ۵ سال گذشته را از آن راکبان موتورسیکلت بیان کرد و گفت: این عدد هم اکنون به کمتر از یک چهارم رسیده است و بر اساس برنامه ریزی ها کمتر از این نیز خواهد شد.
صدا و تصویر دارد

IRIBNews RSS SocialNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.