احمدی‌نژاد:جلال طالبانی در ایجاد همدلی بین ایران و عراق نقش برجسته‌ای داشته است

۱۷اردیبهشت،

رییس جمهور روابط ایران و عراق را برادرانه، دوستانه و عمیق دانست و گفت: دشمنان با عزت و پیشرفت کشورهای منطقه مخالف بوده و به دنبال ایجاد ضعف، عقب افتادگی و فقر کشورها و ملت های منطقه می باشند که باید هوشیار بود.

محمود احمدی‌نژاد در دیدار هیرو ابراهیم احمد، همسر جلال طالبانی رییس جمهور عراق و عضو دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان ضمن آرزوی شفای عاجل برای جلال طالبانی وضعیت سلامتی وی را جویا شد و اظهار داشت‌: روابط دو ملت ایران و عراق بر اساس دوستی و مودت عمیق تاریخی استوار است و جلال طالبانی در ایجاد همدلی بین دو کشور نقش برجسته‌ای داشته‌‌است. ایشان پس از سقوط صدام آگاهانه و هوشمندانه و با برنامه ‌ریزی صحیح، وحدت و همدلی را در عراق و در روابط این کشور با کشورهای منطقه ایجاد کردند و امیدوارم سلامتی خویش را بازیافته و به نقش آفرینی خود در مسیر پیشرفت و عزت مردم عراق همچنان ادامه دهد.

در این دیدار هیرو ابراهیم احمد نیز گزارشی از وضعیت جسمی جلال طالبانی ارائه کرد و روند درمانی وی را مثبت و امید بخش دانست.

وی همچنین روابط دو کشور را عمیق و دوستانه توصیف کرد و گفت: دو کشور و دو ملت ایران و عراق از اشتراکات تاریخی و فرهنگی و روابط عمیق و دوستانه‌ای برخوردار می باشند.

۲۹۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.