احمدی‌نژاد در سوگ برادرش ایران را عزادار کرد

۱۶م اسفند ،

سید صادق روحانی: اما امروز رئیس جمهور ایران اقدامی انجام داد که بعید نیست که به جای خبر درگذشت چاوز تیتر یک بعضی رسانه‌های ایران شود و آن هم اعلام عزای عمومی در ایران برای درگذشت چاوز است. البته اگر سخنان رییس جمهور دربارهٔ چاوز در این سال‌ها را کنار هم بگذاریم می‌بینیم این مسئله بسیار هم غیر منتظره و عجیب نخواهد بود که احمدی‌نژاد در سوگ برادرش ایران را عزادار کند. برای نمونه به چند اظهار نظر احمدی‌نژاد دربارهٔ چاوز در سال‌های ۹۰ و ۹۱ اشاره می‌کنیم.

احمدی‌نژاد در فروردین ۹۰ در یک گفت وگوی تلفنی با چاوز روابط ایران و ونزوئلا را فوق عادی عنوان کرد.( ایــنــجــا) او همچنین چند ماه بعد برای چاوز که تحت شیمی درمانی بود نامه نوشت.( ایــنــجــا)

البته در این میان رییس جمهور ونزوئلا نیز چندین بار نسبت به احمدی‌نژاد سخنان محبت آمیزی را مطرح کرده بود. آذرماه همان سال چاوز در پیام بلندی خدای را بابت موهبت دوستی با احمدی‌نژاد شکر کرد. چاوز همچنین در پیام خود نوشت: به نمایندگی از مردم ونزوئلا، سلام و درود گرم و برادرانه مرا پذیرا باش.( ایــنـــجــا)

شوخی‌های چاوز و احمدی‌نژاد در سفر دیماه احمدی نژاد به آمریکای لاتین نیز در رسانه‌ها منعکس شد که این خود نشانگر صمیمیت این دو رییس جمهور بود. روزنامه اتریشی «پرسه» در این خصوص نوشت: هوگو چاوز در مراسم استقبال از مهمانش گفت: وقتی که ما با یکدیگر دیدار داریم، شیطان قاطی می کند. پرسه ادامه داد: احمدی نژاد نیز با واژگان تشویق آمیز ، چاوز را «قهرمان جنگ علیه امپریالیسم» توصیف کرد. (ایــنــجـــا)

احمدی‌نژاد تیرماه امسال نیز مهمان چاوز بود. وی در مراسم استقبالی که در کاخ ریاست جمهوری ونزوئلا برگزار شد گفت که ملت ایران همواره در کنار ملت ونزوئلا و رییس جمهور شجاع آن خواهد بود. فاصله جغرافیایی هرگز مانع از همبستگی، همکاری و حرکت در یک جبهه واحد میان ایران و ونزوئلا نخواهد بود. مطمئناً جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا با اتکا بر ملت‌های خود خارج از سلطه امپریالیسم کشورهایشان را ساخته و به قله‌های پیشرفت خواهند رساند.( ایــنـــجــا)

در دیماه امسال نیز وقتی حال چاوز رو به وخامت گذاشت احمدی‌نژاد پیامی برای وی صادر کرد و گفت : برادر انقلابی و عزیزم، جناب آقای هوگو چاوز فریاس، رییس‌جمهوری بولیواری ونزوئلا از انجام عمل جراحی جنابعالی مطلع شدم. امیدوارم با لطف خداوند متعال و دعای خیر ملت ایران و ونزوئلا و مردم آزادی‌خواه جهان، بر این عارضه فائق آمده و سلامتی کامل، هر چه سریع‌تر حاصل و مانند قبل، مجاهدت‌ها برای خدمت‌رسانی به مردم شریف ونزوئلا، رهبری جنبش عدالت‌خواه منطقه آمریکای لاتین و دوستی عمیق دو ملت رشید ونزوئلا و ایران را تداوم بخشید.(ایــنــجـــا) چند روز پس از آن نیز احمدی‌نژاد با معاون چاوز تماس تلفنی گرفت و احوال او را جویا شد.( ایـــنـــجـــا)

امروز نیز خبر درگذشت چاوز احمدی‌نژاد را به شدت ناراحت کرده است. متن پیام تسلیت رییس جمهور به اندازه کافی تعجب برانگیز بود اما اعلام عزای عمومی از سوی دولت بسیار‌ها را شوکه کرد. احمدی‌نژاد با شهید خواندن چاوز گفت: تردید ندارم که او بازخواهد گشت و به همراه همه صالحان و حضرت مسیح (ع) و تنها باقیمانده از نسل پاکان، انسان کامل، خواهد آمد و جامعه بشری را در استقرار صلح و عدالت کامل و مهربانی و کمال یاری خواهد کرد.(ایــنــجــا)  احمدی‌نژاد همچنین عنوان کرد که ممکن است برای مراسم ترحیم چاوز به ونزوئلا سفر کند. (ایــنــجــا)

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.