احمدی نژاد در دیدار سفرای کشورهای اسلامی: ملت‌ها برای دگرگونی اوضاع موجود در جهان باید متحد شوند

نمایش اسلاید

/Images/News/Larg_Pic/11-5-1391/IMAGE634794675569017340.jpg

به گزارش خبرآنلاین، محمود احمدی‌نژاد شامگاه چهارشنبه در دیدار سفرا و مسئولان نمایندگی کشورهای اسلامی در ایران ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان به مسلمانان و جامعه بشری، ماه رمضان را لطف ویژه الهی به بشر و یک فرصت استثنایی و بی‌نظیر دانست و اظهار داشت: با نگاهی به وضعیت جهان و بویژه کشورهای اسلامی و اوضاع بحرین، یمن، لیبی، سوریه و حتی ترکیه و بسیاری دیگر از کشورهای منطقه در می‌یابیم که همه انسان‌ها در اسارت و تحت تأثیر طراحی‌های نظام سلطه و در ظلم بسر می‌‌برند.
در ادامه گزیده ای از سخنان محمود احمدی نژاد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری می آید:

  • چه کاری باید انجام شود تا مشکلات جامعه بشری به‌طور ریشه‌ای درمان شود. مشخص است اوضاع موجود در جهان نابسامان بوده و مدیریت حاکم در تأمین نیازهای انسانی شکست خورده است، به گونه‌ای که سالانه بیش از ۱۲۰۰ میلیارد دلار در جهان برای ساخت اسلحه هزینه شده و بخش مهمی از آنها صادر می‌شود؛ اگر این اسلحه‌ها تنها برای انبار کردن بود در طول یکسال همه انبارها پرمی‌شد، اما استفاده از اسلحه به معنای جنایت، اشغالگری، کشتار و زورگویی است.
  • نزدیک به ۴۰۰ سال است که یک جریان مخوف صهیونیستی امورات اصلی دنیا را اداره می‌کند و در پشت صحنه مراکز اصلی قدرت، سیاست، رسانه و پولی و بانکی دنیا قرار دارد، به گونه‌ای که در کشوری بزرگ که دارای اقتصادی بزرگ و بیش از ۳۰۰ میلیون نفر جمعیت است، کاندیداهای ریاست جمهوری برای پیروزی در انتخابات باید به پابوس این صهیونیستها بروند. اگر رأی مردم در این کشورها حاکم است، چرا باید یک کاندیدا به پابوس اقلیت مخفی صهیونیست رفته و همه حیثیت، شعارها و ارزش‌های آنان در برابر رژیم صهیونیستی قربانی شده و جنایات این رژیم توجیه شود.
  • رژیم صهیونیستی سمبل صهیونیزم حاکم بر دنیا است. در میان دولتها و سیاستمداران غربی اختلاف سلیقه و رقابت سیاسی زیادی وجود دارد، اما همه آنها در دفاع از رژیم صهیونیستی و اندیشه صهیونیستی با یکدیگر متحد هستند. ملت‌ها برای دگرگونی اوضاع موجود در جهان باید تصمیم‌ گرفته، با یکدیگر متحد شده و هدف نهایی آنان از بین رفتن رژیم صهیونیستی باشد. رژیم صهیونیستی هم سمبل صهیونیزم حاکم بر جهان و هم ابزار گسترش سلطه مستکبران در منطقه و جهان است.
  • این حق همه ملت‌هاست که بدون استثنا و تبعیض از عدالت، احترام و آزادی برخوردار بوده و عزیز و با کرامت باشند. هنگامی که قرار باشد در منطقه خاورمیانه چنین اتفاقی رخ دهد، اوضاع دگرگون می‌شود و امروز شاهد آن هستیم که دشمنان بشریت با همه وجود آمده‌اند تا مطالبات به حق ملتها را در مسیری بیندازند که در نهایت از پیگیری آن نجات رژیم صهیونیستی حاصل شود.
  • روز قدس کلید حل مشکلات جهان است و نباید تصور کرد که این روز تنها راهکاری برای حل مسأله فلسطین است؛ هرکس آزادیخواه و عدالت‌طلب است، برای استقرار عدالت و آزادی باید کاری کند تا رژیم صهیونیستی وجود نداشته باشد.
  • صهیونیست‌ها عده‌ای را با وعده‌های دروغ از سرزمین‌های خود در نقاط مختلف آواره کرده و آنها را به سرزمین‌های اشغالی آورده اند، تا به وسیله آنها سلطه خود را بر مردم گسترش داده و رژیم جعلی صهیونیستی ایجاد کنند. صهیونیسم بلای امروز جامعه بشری است و هنگامی که با سیاست‌مداران اروپایی ملاقات می‌کنیم، آنها می‌گویند، درباره همه‌چیز سخن بگویید، اما در خصوص رژیم صهیونیستی مطلبی به میان نیاورید؛ مشخص است که رژیم صهیونیستی محور وحدت و سلطه‌گری آنان است.
  • خوشبختانه امروز از شمال آفریقا تا منطقه خاورمیانه تحولات بزرگی در حال رخ دادن است.‌ انتظار این است که امسال جمعه قدس در همه کشورها بویژه کشورهایی که در آنها تحولات شکل گرفته از جمله مصر، لیبی، تونس، سودان باشکوه‌تر و گسترده‌تر و عظیم‌تر از گذشته برگزار شود.
  • دشمنان برای اینکه اجازه ندهند ملت‌های آزادی‌خواه، مستقل و عدالت‌طلب در جهان رشد کرده و بزرگ شوند، متأسفانه در حال ایجاد و تحریک گسل‌های قومی و طایفه‌ای و دعوای مذهبی میان مسلمانان هستند و این در حالی است که ملت‌های مسلمان نه تنها با یکدیگر دشمنی و دعوایی ندارند، بلکه با مسیحیان و پیروان سایر ادیان نیز هیچ‌گونه مشکل و دعوایی ندارند.
  • مدعیان رهبری و سلطه‌طلبان هستند که با یکدیگر اختلاف و دشمنی داشته و در صدد ایجاد این دشمنی در سایر نقاط نیز هستند، در حالی که ملت‌های مسلمان همه در یک جهت و در مسیر عبودیت خدا حرکت می‌کنند و اختلافات ظاهری میان آنان، تحمیلی از ناحیه صهیونیست‌ها است.
  • ماه رمضان ماه توجه به شناخت و دل دادن به انسان کامل است. وجه دیگر انسان ارتباط با جامعه و مسئولیت‌های اجتماعی انسان در جامعه است و ماه رمضان ماه سازماندهی مجدد و اصلاح رابطه انسان با محیط اجتماعی و بازتعریف مسئولیت‌های اجتماعی انسان است.
  • دعاهایی که مختص ماه مبارک رمضان است در حقیقت صلح، رفاه، سلامتی، عزت و امنیت را برای همگان طلب کرده و به نوعی توجه به مسائل اصلی جامعه است. /۲۷۲۷
دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.