احمدی نژاد در کانون زلزله آذربایجان: دولت و همه مردم ایران در غم مردم آذربایجان شرقی شریک هستند

به گزارش خبرآنلاین، محمود احمدی نژاد پیش از ظهر امروز (جمعه) در جریان سفر به استان آذربایجان شرقی و در حاشیه بازدید از دو روستای زلزله زده زغن آباد و زنگ آباد از توابع شهرستان ورزقان که کانون اصلی زلزله بودند در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان این‌که خدا را شاکرم که توفیق حضور در مناطق زلزه زده آذربایجان شرقی را عنایت نمود و توانستم از نزدیک با مردم این روستاها دیدار کنم ،‌گفت : ان شاءالله روند خدمت رسانی به مردم این مناطق سرعت بیشتری خواهد یافت و اگر نواقصی هم وجود دارد با کمک مردم و همیاری همه دستگاه ها برطرف شود .

در ادامه گزیده ای از اظهارات رئیس جمهور می آید:

  • زلزله آذربایجان شرقی در منطقه وسیعی شکل گرفته و در حقیقت به واسطه این زلزله همه ضوابط اجتماعی و زندگی مردم بر هم خورده است. زلزله حادثه ای است که با پیشامد آن همه ناراحت و غصه دار می شوند اما امروز همه ملت بسیج شده اند تا با کمک خود هر چه زودتر آن میزان از آثاری را که قابل رفع است برطرف کنند.
  • ‌امیدوارم خدای متعال ، رحمت و برکات خود را بر بازماندگان نازل کرده و به شیوه دیگری این خسارت ها جبران شود. همه خواهان کمک رسانی و تلاش هستند تا شرایط را به وضعیت مناسب برسانند. از مهمترین کارها در مناطق زلزله زده، بازسازی منازل مسکونی است؛ زیرا همانگونه که مقام معظم رهبری اشاره داشتند سرما در این مناطق زودرس است و باید هر چه سریعتر کار احداث منازل و کمک رسانی به مردم سریعتر انجام شود. البته به طور موقت چادرها احداث شده اما باید این چادرها نیز به وسایل گرمایی و ایمن سازی در برابر بارش های فصل سرما مجهز شوند .
  • ‌همه باید بسیج شویم تا خانه های مردم به سرعت در این مناطق ساخته شود. کارهایی شروع شده و امروز نیز در جلسه ای که با مسئولان داریم چند تصمیم کلان و اساسی در راستای سرعت دادن به روند کارها در مناطق زلزله زده خواهیم داشت تا قبل از رسیدن سرما و آسیب رساندن به مردم بتوانیم خانه ها را آماده و برای دام و احشام مردم نیز فکر مناسبی داشته باشیم.
  • مردم مناطق زلزله زده به لحاظ ایمانی، فرهنگی و توانایی های فردی و اجتماعی بسیار قوی هستند و می دانند چگونه با طبیعت این مناطق زندگی کرده و از همین مناطق روزی خود را به دست بیاورند. دولت ،‌ مردم و اهالی مناطق زلزله زده باید دست به دست هم داده و کمک کنیم تا این منطقه را بهتر از قبل بسازیم .
  • خانه های روستاهای زلزله زده به گونه ای بود که اگر زلزله هم نمی آمد باید بازسازی می شد. امروز طرح مقاوم سازی مسکن در سراسر کشور در حال اجراست و هر نقطه ای از کشور که تاکنون مقام سازی شده اگر در آن مناطق زلزله ای رخ داده از لحاظ زندگی انسانی تقریبا با مشکلی مواجه نبودیم .
  • مناطق زلزله زده به گونه ای ساخته شود که به شهرها و روستاهای الگو و نمونه تبدیل شده و وضعیت مردم به شرایط عادی برگردد. با برنامه ریزی و هماهنگی هایی که با مسئولان آواربرداری در مناطق زلزله زده به عمل آمده مقرر شده عملیات آواربرداری با نظارت مردم به گونه ای انجام شود که حداکثر وسایل و اموال مردم مورد استفاده قرار گیرد.

/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.