احمدی نژاد گوش پادشاه عربستان را پبچاند

به دلیل برخورد وحشیانه عربستان با اتباع ایرانی و اعدام غیر منصفانه تعدادی از آنها رویکرد دولت ایران نسبت به حکومت سعودی با صراحت دیپلماتیک تغییر کرد.

سرویس سیاسی رویداد، دعوت از سران عرب برای حضور در اجلاس عدم تعهد که نیمه اول شهریور ماه سال جاری به میزبانی ایران برگزار خواهد شد در حال انجام است. این اجلاس به دلیل شرایط منطقه و حضور دیگر کشورهای متعهد در مختصات دیپلماتیک خاور میانه برای تمامی کشورها حائز اهمیت است.
دعوت نامه شاه عربستان که قرار بود توسط وزیر امور خارجه تسلیم گردد با رویکرد تنبیهی دولت ایران از حیث دیپلماتیک منتفی شد و تنها از طریق کانال های جاری دیپلماتیک به سران سعودی ارسال گردید.
نیز در مورد دعوت از دولت آل خلیفه در بحرین قرار بود فرستاده ویژه احمدی نژاد حامل این پیام باشد که این امر با توجه به اینکه روابط ایران و بحرین به خاطر رفتار وحشیانه آل خلیفه به شیعیان به سطح کاردار تنزل یافته است از همین مجرا به دولت بحرینی رسید.
همواره نحوه استقبال و برخورد دیپلماتیک کشورهای مقابل در تعاملات و دید و بازدیدهای سیاسی برای دولت ها مهم بوده است و به نوعی وجاهت و مقبولیت دولت را در جوامع بین المللی نشان می دهد. با عنایت به این حساسیت ها رویکرد دولت احمدی نژاد در چند وقت اخیر فعال و حتی نسبتا تند هم بوده است. این واکنش ها نسبت به رفتار غلط دولت ها می تواند به تفهیم اثرگذاری دیپلماتیک کشور در اذهان جهانی کمک کند. در واقع این سیر ممکن است جبران کم کاری های گذشته دیپلماتیک در دولت های قبلی باشد که با هراس از تحکم در گفتمان ها بین المللی همواره رویه ای دست به عصا را پیشه کرده بودند.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.