احمد سالک در گفتگو با آریا:برگزاری انتخابات از سوی نهاد مستقل به هیچ وجه امکان پذیر نیست/ در دوره فتنه می خواستند شورای نگهبان را دور بزنند

خبرگزاری آریا- نمی توان نهاد دیگری درست کرد و اجرای انتخابات را به آن نهاد واگذار کرد زیرا این به معنای از کار انداختن شورای نگهبان و دستگاههای اجرایی است .
احمد سالک عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آریا می گوید: در مجلس فراکسیون های متعددی تشکیل شده است مثل فراکسیون روحانیت، فراکسیون ایثارگران، فراکسیون اصولگرایان و … اما بنده درباره تشکیل فراکسیون پارلمانی در مجلس اطلاعی ندارم.
وی افزود: آنچه در مجلس مورد بحث است فراکسیون پارلمانی بین المجالس است که یک مصوبه قانونی است و بر اساس آن باید ۱۵ نفر از مجلس در بین المجالس کشورهای مختلف با جمهوری اسلامی، حضور پیدا کنند.
نماینده مردم اصفهان تاکید کرد: در حال حاضر اصلاح مواد آیین نامه قانون انتخابات مطرح است که البته روش قانونی آن طی می شود.
وی تصریح کرد: بی تردید مجالس گذشته و مجلس نهم در جریان انتخابات ریاست جمهوری و حتی در مصداق این انتخابات موثر هستند در واقع رییس جمهور مجری قوانین مجلس است بنابراین مجلس نمی تواند نسبت به انتخابات ریاست جمهوری بی تفاوت باشد.
احمد سالک درباره اجرا و برگزاری انتخابات از سوی نهادی مستقل از دولت، گفت: به هیچ وجه این مساله عملیاتی نیست زیرا برخلاف قانون اساسی است در واقع این بحث در دوره فتنه هم مطرح شد و حتی کمیته صیانت از آراء مردم تشکیل شد که از این طریق می خواستند شورای نگهبان را دور بزنند اما  با مقاومت آن کمیته هم کنار زده شد.
وی تاکید کرد: برخی هر از گاهی این مساله را مطرح می کنند اما این خلاف قانون اساسی است چرا که براساس قانون اساسی نظارت بر عهده شورای نگهبان و اجراء بر عهده دستگاههای حکومتی مثل وزارت کشور و دیگر دستگاههای ذیربط درزمان انتخابات است از این رو نمی توان نهاد دیگری درست کرد و اجرای انتخابات را به آن نهاد واگذار کرد زیرا این به معنای از کار انداختن شورای نگهبان و دستگاههای اجرایی است و همانطور که اشاره کردم این مساله خلاف قانون اساسی است.
عضو جامعه روحانیت مبارز افزود: البته بررسی ساز و کار اجرایی انتخابات مساله دیگری است که باید به آن پرداخت ، در واقع اصلاح قانون انتخابات باید صورت بگیرد زیرا این قانون نقاط ضعفی دارد که باید جبران شود.
وی خاطرنشان کرد: اصلاح قانون انتخابات باید منطبق با قانون اساسی باشد که پس از بحث و بررسی اصلاح آن صورت گیرد.
سالک ابراز امیدواری کرد : تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری یازدهم قانون انتخابات اصلاح شود.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.