احیای مدرسه صنایع مستظرفه به معنی بازگشایی آن نیست

۲۲خردادماه،

توضیح سازمان زیباسازی در خصوص موزه مکتب کمال‌الملک

تاسیس موزه مکتب کمال‌الملک در باغ نگارستان که به گردآوری آثار استاد کمال‌الملک و شاگردانش در محل باغ نگارستان اختصاص دارد به معنای بازگشایی مدرسه صنایع مستظرفه و فعالیت‌های آموزشی درآن نیست.

به گزارش هنرآنلاین، در هفته جاری خبر احیای مدرسه صنایع مستظرفه با تاسیس موزه مکتب کمال‌الملک از سوی روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران برای اهالی رسانه ارسال شد، در این خبر آمده است:” سازمان زیباسازی شهر تهران که احیای خاطرات هنری شهر تهران و مکان‌های فرهنگی و تاریخی را از وظایف خود می‌داند در یک سال قبل، با گردآوری آثار کمال‌الملک، شاگردان و اسناد مدرسه صنایع مستظرفه، موزه مکتب کمال الملک را در باغ نگارستان تاسیس خواهد کرد. این موزه با گردآوری بیش از ۱۲۰ اثر، از این هنرمند شهیر ایرانی و شاگردان ایشان در باغ نگارستان افتتاح می‌شود.”

متاسفانه از آنجا که در این خبر تاکید بر “احیا” به معنی زنده کردن خاطرات شده، توسط بعضی از رسانه‌ها به اشتباه به معنی بازگشایی مدرسه صنایع مستظرفه تعبیر شده است. این در حالی است که سامان زیباسازی مسئولیتی در زمینه آموزش هنر در کشور ندارد و در راستای ابعاد آموزشی هنر بر اساس نیازهای خود با مراکز دانشگاهی همکاری می‌کند.

از سوی دیگر باغ نگارستان تهران طی سالیان قبل نیز دست خوش تغییرات عمده ‌ای شده است و از اساس محل مدرسه صنایع مستظرفه از بین رفته و فقط بخشی از باغ نگارستان باقی مانده است که سازمان زیباسازی برای زنده نگاه داشتن خاطرات هنری شهر تهران اقدام به گردآوری آثار کمال‌الملک و شاگردانش به همراه مدارک صنایع مستظرفه در این محل کرده است.

علیرغم گردآوری آثار و آماده سازی باغ نگارستان برای افتتاح موزه کمال الملک در هفته قبل، با توجه به فعالیت های انتخاباتی در شهر تهران، و برای ایجاد نشدن شائبه به منظور فعالیت های تبلیغاتی، افتتاح این موزه به پس از برگزاری یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شورای شهر تهران به تعویق افتاده است.

انتهای پیام/

۳۲۰/۳۲


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.