اخبار تازه از قسمت دوم «قلاده‌های طلا» از زبان تهیه کننده‌اش

۲۴م آذر ،

پنجشنبه, ۲۳ آذر ساعت ۱۸:۴۳ کافه سینما

(۱۰۰+) (۸۰-) (۱۶ نظر مردم در ساعات اخیر) حاشیه های  سیاسی ترین فیلم  سال ۹۱ همچنان ادامه دارد. بعد از فروش خوب فیلم «قلاده های طلا» (حدود یک میلیارد و سیصد میلیون تومان) در بحبوحه درگیری های حوزه هنری و ارشاد حاشیه های بسیاری دامنگیر این فیلم شد. از شایعه تحریم این فیلم توسط بعضی تا تکثیر نسخه قاچاق؛ حتی درگیری لفظی نقش اول این فیلم با بعضی از سینماگران و موضوعات دیگر، آخرین ساخته ابوالقاسم طالبی را سر زبان ها انداخت.

به گزارش کافه سینما به نقل از برترین‌ها تماشا نوشته‌ است: فیلم «قلاده های طلا» که به تفسیر حوادث بعد از انتخابات سال ۸۸ ایران پرداخته است، قرار بود اکران جهانی داشته باشد. البته محمد خزاعی تهیه کننده قلاده های طلا در گفت و گویی روز قبل به این موضوع اشاره داشت که انتشار یافتن سی دی قاچاق این فیلم و گذاشتن لینک دانلود آن روی پایگاه اینترنتی های مختلف اینترنتی کار آنها را سخت کرده و با این اوصاف دیگر نمیتوانند اکرانی جهانی برای این فیلم در نظر بگیرند.

قلاده های طلا

اما خزاعی در بخشی از این گفت و گو به این موضوع اشاره کرده که بعید نیست «قلاده های طلا ۲» ساخته شود. موضوعی که با توجه به حاشیه های فراوان این فیلم به نظر عجیب می آید.

به همین خاطر با خزاعی تماس گرفتیم تا از صحت و سقم این خبر مطلع شویم. او در پاسخ به این سوال به می گوید: «من با قاطعیت از ساخت قسمت دوم این فیلم صحبت نکردم چون همانطور که می دانید ابوالقاسم طالبی این روزها درگیر فیلمنامه سریالش است و تا دو سال آینده هم تمام هم و غمشان این پروژه است.»

از خزاعی پرسیدیم که مگر داستان «قلاده های طلا» این پتانسیل را دارد که بشود قسمت دومی برای آن متصور شد. او در پاسخ می گوید: «بله، داستان کشش ادامه دادن دارد اما هم من و هم آقای طالبی در حال حاضر نمی توانیم به آن برسیم. بهتر است بدانید که حتی من و آقای طالبی روی طرح قسمت دوم هم کار کردیم و به نتایجی هم رسیدیم اما شاید اصلا در این موقعیت ساخت آن به صلاح نباشد.»

خزاعی تاکید کرد که اگر طالبی به هر سببی نتواند یا نخواهد کارگردانی قسمت دوم این فیلم را برعهده بگیرد، اصراری به ساخت قسمت دوم آن نیست. او همچنین با اصرار فراوان خبرنگار «تماشا» دربارهٔ داستان طرح قسمت دوم گفت: «داستان ادامه همان سال ۸۸ است و قطعا قسمت دوم هم در صورت تولید، سیاسی ترین فیلم سینمای ایران خواهد بود.»

لازم به یادآوری است پیش از این از ابوالقاسم طالبی پرسیدیم که آیا مایل است که قسمت دوم قلاده های طلا را بسازد که او در پاسخ به «تماشا» گفته بود: «این موضوعی بود که به شوخی از جانب محمدرضا شریفی نیا در جشنواره دفاع مقدس مطرح شد و من هم به شوخی برگزار کردم وگرنه قرار نیست قسمت دوم این پروژه ساخته شود.»

کافه سینما-آخرین خبرها و یادداشت های سینمای ایران و جهان
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.