اخبار سینما:امکانات فیلمسازی در بخش دولتی iبه من داده نمی‌شود۳ آبان ۹۱

این خبر امروز چهارشنبه ۳ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

اردشیر شلیله در گفت و گو با هنر آنلاین

عکاس با سابقه سینمای ایران که وارد عرصه فیلمسازی هم شد،این روزها از نبود امکانات برای ادامه فعالیت فیلمسازیش می‌گوید.

اردشیر شلیله در گفت وگو با خبرنگار هنر آنلاین در باره وضعیت کاریش در حوزه فیلم سازی گفت : شرایط فیلم سازی در این این چند ساله اخیر iبه لحاظ افت فروش در سینما واقعا دشوار شده است و بخش خصوصی فعالیتش را در تولید iبه حداقل رسیده است و در بخش دولتی هم فیلمسازی حاوی ضوابط و خط کشی خاصی است و فقط خودی‌ها و عده ای خاص می‌توانند از منابع دولتی برای فیلمسازی استفاده نمایند و فیلم سازانی از جنس من نمی‌توانند در بخش دولتی فیلم سازی نمایند؛ بنابراین مدتی از فیلمسازی دور شده ام .

شلیله در باره پرداختن iبه عکاسی گفت : حرفه اصلی من فیلم سازی است و در سال‌های دور عکاس بودم و علاقه ای ندارم دوباره در این عرصه فعالیتی داشته باشم .

این کارگردان در باره ورود فیلمش پاپیتال در شبکه نمایش خانگی گفت : اعتقادی iبه ورود فیلم‌های سینمایی در شبکه نمایش خانگی ندارم . مهم ترین جایی که فیلم سینمایی باید اکران شود در سینماها است و فیلم ویدویی بیشتر مناسب پخش در شبکه نمایش خانگی می باشند .

آخرین ساخته اردشیر شلیله فیلم” پاپیتال” است و فیلم یک تریلر اجتماعی در باره زندگی و فعالیت‌های یک زن وکیل است که درگیر پرونده یکی ازو کلایش می‌شود و برای او اتفاقاتی iبه وجود می‌آید . نگار فروزنده ، مسعود رایگان، علی رضا اوسیوند و اردلان شجاع کاوه بازیگران اصلی فیلم می باشند .

اردشیر شلیله در دهه شصت و هفتاد یکی از پر کارترین عکاسان سینما بوده است و عکاسی فیلم‌هایی نظیر : ” شوریده ” ، “اثیری ” ، ” خواهران غریب ” ، ” غزل ” ؛ ” بازیگر ” و ” گل یخ ” را انجام داده است .

پایان پیام/


آخرین خبرها
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.