اختصاص ارز به اولویت ۸ کالایی با دستور بهمنی

۲۹ آبان ،

چکیده: سخنگوی مرکز مبادلات ارزی در خصوص اختصاص ارز به اولویت ۸ گروه‌های کالایی گفت: پس از نهایی سازی فهرست کالاها از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت و ارسال آن به بانک مرکزی، رئیس کل بانک مرکزی دستورات لازم را صادر خواهد کرد.

صمد کریمی در خصوص اختصاص ارز به اولویت ۸ گروه‌های کالایی در مرکز مبادلات ارزی گفت: اولویت ۸ کالایی نیز طبق روال سایر اولویت‌ها، پس از نهایی شدن از سوی وزارتخانه تخصصی مربوطه که همان وزارت صنعت، معدن و تجارت است، به بانک مرکزی ابلاغ خواهد شد.

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی افزود: این فهرست پس از تائید مقامات بانک مرکزی از جمله رئیس‌کل برای تامین ارز از طریق مرکز مبادلات ارزی وارد عمل خواهد شد.

حمید صافدل، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در از آغاز اختصاص ارز به اولویت ۸ کالایی از امروز(دوشنبه) خبر داده بود.

وی افزوده بود: برخی از گروههای کالایی اولویت ۸ که در رده‌های ماده اولیه، کالاهای نیمه‌ساخته یا کالای ساخته شده قرار دارند، به تفکیک دسته‌بندی شده‌اند، ولی اختصاص ارز به آنها تغییری نسبت به پیش ندارد؛ چراکه در بین اولویت‌ها، مبنای اختصاص ارز، به نرخ مبادله‌ای است و تنها گروه ۱ و ۲ کماکان ارز مرجع می‌گیرند.

بنابراعلام بانک مرکزی، در سوم مهرماه جاری و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، مرکز مبادلات ارزی فعالیت خود را  آغاز کرد و طی این مدت توانسته است در زمینه تامین نیازهای ارزی متقاضیان و ثبات نرخ ارز نتیجه ارزشمندی را به ارمغان آورد.

در مرحله اول مرکز نسبت به تامین ارز گروه‌های کالایی ۴،۳ و ۵ اقدام نمود و در مراحل بعد، اولویت‌های ۲‌(به غیر از داروهای انسانی)،۶ و ۷ نیز مشمول دریافت ارز به نرخ مبادله‌ای شدند.

اکنون با گذشت قریب به دو ماه از آغاز فعالیت ، مرکز مبادلات ارزی با همیاری دستگاه‌های ذیربط و بانک‌های عامل با تمام توان و به ارایه خدمت‌ می پردازد و نیازی به مراجعه حضوری متقاضیان به مرکز وجود ندارد. در پایان روز کاری بیست و‌هشتم آبان ماه تعداد ۱۴۷ فقره سفارش به ثبت رسید که با احتساب روزهای پیش در مجموع، ۷۸۱۳‌ سفارش مشمول تخصیص ارز شده است.


ارانیکو – آخرین خبرها و مقالات
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.